A Bloomberg és a The Wall Street Journal is úgy értesült, hogy a Microsoft előrehaladott tárgyalásokat folytat a Minecraft fejlesztőjének, a Mojang AB megvásárlásáról. Az indie (független) játékpiac egy emberként kiáltott fel a hír hallatán, hiszen ezzel az aktuális trendektől teljesen elrugaszkodó, mégis hatalmas sikereket arató Minecraft egy nagyvállalat kezébe kerülne.
Szokatlan célpont
A cégek képviselői egyelőre nem nyilatkoztak a témában, így az is megerősítésre vár, hogy a MS két milliárd dollárt fizetne a mindössze négy éves stúdióért. A Steve Ballmert váltó Satya Nadella hivatalba lépése óta ez lenne a legnagyobb horderejű felvásárlás a cég életében és óriási meglepetést okozna, hiszen a meghirdetett mobil és felhő alapú üzletpolitikával csak nehezen összeegyeztethető a retro grafikával rendelkező, építgetős játék fejlesztőjének megszerzése.
Nyilvánvalóan a Microsoft már csak az Xbox révén is közel áll a játékiparhoz, mégis egy olyan céggel, illetve annak vezetőjével kötne üzletet, aki korábban az össze létező fórumon élesen kritizálta a redmondi vállalatot. A svéd Markkus Persson többször kinyilvánította nemtetszését a Windows 8 miatt, mivel véleménye szerint az operációs rendszer végtelenül rossz platform az indie játékok számára.
Éppen ezért meglepő fordulat az, hogy a lapok szerint mégis Persson volt az, aki felkereste a Microsoftot és az iránt érdeklődött, hogy milyen lehetőségek lennének a stúdió értékesítésével kapcsolatban. A Mojangnak egyébként nem fut rosszul a szekért, tavaly 100 millió dolláros nyereséget produkáltak, éppen ezért kissé erősnek tűnik a megszellőztetett 2 milliárd USD. Emellett a mindössze 40 embert foglalkoztató cég sem tipikus célpontja a befektetésnek, hiszen a nyereséget eddig ugyan mindig visszaforgatták az újabb játékokba, de ezek közül egy sem ért el akkor népszerűséget, mint a Minecraft.
Tűz és víz (és bányászat)
Persson 2009-ben, a King.com játékfejlesztő cégnél dolgozva alkotta meg a Minecraft világát, ami 2010-ben jelent meg elsőként, de akkor még csak böngészőben volt elérhető, illetve játszható. A trendi, csúcsgrafikát felvonultató címekkel ellentétben a Minecraft vállaltan pixeles, egyszerű megjelenést választott, de nem csak ez, hanem a szabad, kötetlen világa és az ott építhető, létrehozható épületek, városok is sokat dobtak a népszerűségén.
Annyira beütött a játék, hogy 2011 áprilisára már 1,75 millió darabot adtak el belőle, aminek köszönhetően az összes fontos platformra, konzolra, mobilra megjelent egy-egy verzió. A terjeszkedés és a siker ezután csak fokozódott, idén júniusra 54 millió eladott példánynál jár a Mojang, a toplistákon pedig csak olyan, A listás címek előzik meg, mint a PS3 exkluzív The Last of Us.
Mindezek miatt nem véletlen, hogy a játék rajongói aggódnak a Minecraft jövője miatt, bár az a hír járja, hogy a MS a felvásárlás után is engedélyezni fogja a konkurens rendszerekre való megjelenést. A Bloomberg munkatársai úgy tudják, hogy már közel a két cég közötti megállapodás, aminek eredményét valószínűleg jövő héten ismerhetjük meg részletesebben.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak