A Nokia új korszakának első reklámfilmje ez egyediségre, sokszínűségre helyezi a hangsúlyt.

Ahogy azt a múlt héten megírtuk, április 25-én, pénteken hivatalosan is befejeződött a Nokia mobilgyártó részlegének (Devices & Services) felvásárlása, és ettől a héttől a mobilok gyártását már a Microsoft végzi. Az időközben Twitteren publikált fotók tanúsága szerint az átállás megkezdődött, aminek jó jele a mai napon publikált reklám.

Indul a kampány

A felvétel a Not Like Everybody Else (Ahogy senki más) szlogen köré építi azt az egyszerű üzenetet, hogy a Nokia készülékek különlegesek, egyediek, így az azokat használók is rendelkeznek ezekkel a tulajdonságokkal. A színes ruhákat viselő főszereplő egy Lumia 1020-as készülékkel rója az utcákat, amit a járókelők megdöbbenéssel és csodálkozással nyugtáznak. A Nokia hivatalos YouTube csatornájába feltöltött videó végén egy Microsoft logó jelzi, hogy egy új korszakba léptünk, viszont a Nokia logója is végig látható a képsorokon, ahogy a záróképen megjelenő mobilkollekcióban is.

 

A névhasználattal és a brandekkel kapcsolatos témát éppen ma tisztázta le Stephen Elop, aki felhasználók kérdésére válaszolt a Nokia oldalán. Elop szerint a Microsoft Mobile elnevezéssel csak azt a céget illetik, amelyet a jogi folyamatok és a felvásárlás idejére hoztak létre, vagyis ez nem egy márkanév, ami majd a felhasználók szeme elé fog kerülni. A Nokia nevet egyébként egy bizonyos ideig használhatja a Microsoft a mobiltermékei részére, de hosszú távon feltétlenül új névre lesz szükség a készülékek számára. Ennek a névnek a kiválasztási folyamata jelenleg is tart. 

A film tehát csak a kezdete a valószínűleg több hónapig elhúzódó átállásnak, aminek a végén a finn gyártó neve eltűnik a redmondi cég kommunikációjából. Az viszont biztos, hogy a következő (vagy inkább első) MS mobil már készülőben van, ami arra enged következtetni, hogy a folyamatban lévő fejlesztések kifuthatnak és meg is jelennek, csak már a Microsoft „gondozásában”. A The Verge stábjához eljuttatott információk szerint a következő Lumia modell elsősorban az előlapi kamerában lesz erős, mivel egy 5 megapixeles objektív áll majd rendelkezésre a selfi felvételek készítéséhez.

Még mindig van hova fejlődni

A Superman kódnéven futó mobil egyébként várhatóan egy 4,7 colos kijelzővel szerelt, középkategóriás készülék lesz, aminek a bevezetése ez év végén várható. Ezen kívül még két Windows Phone 8.1-es modellel készül a Microsoft ebben az évben, amelyek megjelenésével egyidejűleg frissülni fognak a jelenleg forgalomban lévő, WP8-cas mobilok is.

A Windows Phone fejlődése a jelek szerint garantálva van a következő évekre, amire nagy szükség is van ahhoz, hogy az operációs rendszer képes legyen számottevő részesedést elérni az Androiddal és az iOS-el szemben. A frissen kiadott Kantar Worldpanel 2014 első három hónapjára vonatkozó adatai szerint a rendszer nincs rossz állapotban és akadnak olyan piacok (pl. Olaszország), ahol kiugró eredményeket ért el a csempés rendszer.

Összességében azonban már nem ennyire derűs a kép, hiszen egyedül a nagyobb európai országokban tudott pár százalékpontos növekedést elérni a WP. A kulcsfontosságú USA-ban azonban 0,3%-kal esett vissza az Windows Phone arány a tavalyi évhez képest, Kínában pedig elhanyagolható (1%) a jelenléte. 

Konzumer tech

Megerősítette a Fehér Ház, nem elírás a 245 százalékos kínai importvám

A dolog ezen a szinten már régen értelmét vesztette, de az kétségtelen, hogy az értelmetlen rekordok is rekordok.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.