És persze kik találták volna ki, mint a franciák.
Hirdetés
 

Már az is nagy kérdés, hogy mit keresett a CES-en, az meg végképp megválaszolhatatlan, hogy miként kaphatott innovációs díjat is: egy francia tervezőcég, a Constance Guisset néhány mérnöke találta ki és egy nates-i cég, a 10 Vins forgalmazza a D-Vine nevű készüléket.

A meglehetősen egyszerű berendezésben annyi a high-tech, hogy a palackokra applikált chipről leolvassa, hogy milyen bort helyeztek bele. Az infó alapján megfelelő hőmérsékletre hűti és levegőzteti (szép boros szakszóval dekantálja is), így a borkedvelő optimális állapotban kortyolgathatja borát (kb másfél percig, mert ugye a pohárban lévő ital szép lassan igazodik a környezete hőmérsékletéhez, és újabb levegőadaggal is találkozik).

De hogy ne legyen ennyire egyszerű

Az ötlet lényegében egy ügyes árukapcsolás. Van ugye a szerkezet, ami tartalmaz némi informatikai részt, hogy beazonosíthassa az üveget, és beállíthassa a hőfokot és a levegőztetést. És vannak hozzá az üvegek, pontosabban a csavarzáras, leginkább egy laboratóriumi kémcsőhöz hasonlító üvegkapszulák, amiket bele lehet helyezni a gépbe. Egy kapszula 10 cl, azaz lényegében egy pohárnyi bort tartalmaz.

A gépet meg kell rendelni, a 10 Vins oldala szerint pontom 500 euróért hozzájutunk, a spéci kapszulákat, melyek ára – tartalmuktól függően – 2 és 16 euró között van. A spéci kivitelnek, az újrahasznosítható üvegkapszuláért és a csavarzárért, ami állítólag három évig biztosítja a bor állandó minőségét, meg az RFID chipért persze fizetni kell. A legdrágább, 16 eurós borhoz, a Château Beychevelle 2012-es Saint Julien Grand Cru Classéjához a Wine-Searcher szerint Franciaországban 60, Németországban is 56 euró körül juthatunk hozzá 75 cl-es palackban.

Ettől még persze biztosan vannak olyanok, akiknek már csak poénból is kifizetődő, vagy annyira kifinomult az ízlésük, hogy minden pénz megadnának, hogy optimális körülmények között fogyaszthassák borukat.

Egészségükre!

Konzumer tech

Az elwallstreetesedéstől féltik a Szilícium-völgyet

A kritikus hangok szerint sok új fejlesztésükre annyi szükség van, mint a címben szereplő szó megalkotására, és a buborékban élő kaliforniaiaknak egyre kevesebb közük van a való élethez.
 
Hirdetés

Itt a Yelon! Szexedukációs weboldal és alkalmazás kamaszoknak

Elindult a Telenor támogatásával a Yelon szexedukációs okostelefon-alkalmazás és weboldal, ami a 10–18 éves fiatalok testképével, kapcsolataival, szexualitásával összefüggő kérdéseire igyekszik tényszerű válaszokat adni.

Noha az ismert biztonsági fenyegetések továbbra is jelen vannak a digitális világban, egyértelműen kimutatható trendek alapján folyamatosan változik, hogy milyen incidensek érhetik az internetezőket.

a melléklet támogatója a Cisco Systems

Hirdetés

A leghatékonyabb védelem a zsarolóvírusokkal szemben

Már a sérülékenység ismertté válása utáni egy-két órát követően megnyugodhatnak azok, akik a Cisco preventív eszközeivel védik hálózataikat a legújabb fenyegetésekkel szemben.

A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az SAP megnyerte az első csatát: elsőfokú döntés született a közvetett szoftver felhasználás licencdíj vonzatairól. Dr. Andriska Zsófia (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.