Annyira komolyan gondolja az Apple a zenei piac meghódítását, hogy ezért még Androidon is aktivizálta magát.

Hat hónapnyi ingyen zeneszolgáltatással csábítja a német Deutsche Telekom a hozzá még nem elkötelezett ügyfeleket. Az Apple Music szolgáltatását nyújtja a szolgáltató fél éven keresztült extra költségektől mentesen azoknak az iPhone felhasználóknak, akik még nem próbálták a lehetőséget. Az időszak felét az amerikai vállalat állja, a második három hónap viszont már a DT költségeként jelentkezik.

A szolgáltató és az Apple közösen azt remélik a bevezetésétől, hogy a szolgáltatást fél évig használók annyira megszokják és megkedvelik az Apple Music-et, hogy később is igényt tartanak rá. A bevezető időszak után a mobilszámlára terhelve élvezhetik tovább a streaming lehetőséget.

Míg a legtöbb, hasonló szolgáltatást nyújtó rivális egy hónapos próbaidőszakkal csábítja az ügyfeleket, az ezen a téren lépéshátrányban levő Apple kénytelen negyedévnyi ingyenességet nyújtani, annak reményében, hogy utoléri olyan versenytársait, mint a Spotify. A skandináv vállalat ugyanis továbbra is stabilan tartja piacvezető helyét, igaz, a Steve Jobs alapította vállalat folyamatosan zárkózik fel. Júniusban már több mint 15 millió fizető zenerajongóról számolhattak be az Apple-nél; ez áll szemben a Spotify 39 milliós, hobbijára pénzt is áldozni hajlandók táborával (augusztusi adat). Igaz, utóbbi még mindig nem nyereséges.

Ki nyer az üzleten?

Nem az első – és nem is az utolsó – ilyen jellegű ajánlat a Deutsche Telekomé. Nagy-Britanniában például a British Telekom tulajdonában levő EE jelentette be az Apple Music 10 fontos havidíjának elengedését hasonló időszakra. A Vodafone is hasonló ajánlattal rukkolt elő a szigetországban. Fix havidíjas Red csomagjában nem csak a Spotify, hanem a Sky Sports vagy a Now TV elérhetőségét is kínálja további költségek nélkül.

A szolgáltatók törekvése érthető, hiszen ezzel vagy új (egyébként fizető) ügyfelekre tehetnek szert, tehát bővíthetik ügyfélkörüket, vagy partnereiktől folyhat be extra bevétel. Esetleg mindkettő. Az Apple előtt pedig ott a lehetőség, hogy olyan felhasználókat érjen el, akik ugyan megvették telefonját, de valamiért – például, mert drágának tartották, vagy, mert másik, rivális lehetőségre fizettek elő – nem próbálták ki zeneszolgáltatását.

Kérdés, hogy mennyivel lehet így növelni az előfizetői tábort. Kétségtelen, hogy ennek felméréséhez Németország az egyik legjobb terep: sok potenciális ügyfél, magas átlagjövedelemmel. Ahhoz, hogy kicsit pontosabban meghatározhassuk az érintettek számát, az alább látható NetMarketShare táblázatot hívtuk segítségül. Ezen a 2015-ös német okostelefon-piac platformok szerinti eloszlása látható – eszerint nagyjából az összes készülék felének virított almás logó a hátulján.

A tavalyi évben a Goethe hazájában eladott, durván 26 millió új okostelefon adatait alapul véve ez körülbelül 12-13 millió iPhone-t jelent. Ezek egy része nyilván nem új ügyfél, de még így is több milliósra tehető azok tábora, akiket az Apple és a Deutsche Telekom elérhet a fél évnyi ingyenes streaming révén.

Azaz...

Jól mutatja, mennyire ádáz a küzdelem a zenei streaming piacán, hogy az Apple Music már Android okostelefonokra is elérhető. 2015 végén jelentette ezt be a Tim Cook vezette vállalat, így ez lett az első olyan iPhone app, ami a rivális platformon is megjelent. Ezzel egyben annak is a beismerése, hogy a zenei piac még – mindig – nagyobb az Apple-nél, a rajtuk uralkodó trendeket nem tudja erőből lenyomni a vállalat, ezért kénytelen alkalmazkodni hozzájuk.

Konzumer tech

Az idősebb hazai netezők is fekete öves facebookozók lettek

Egy friss kutatás szerint Mark Zuckerberg hálózata már az 55 évnél idősebb korosztály életében is fontosabb, mint a televízió. A szeniorok online aktivitásában ugyanakkor nagy a nemek közti különbség.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.