Hat hónapnyi ingyen zeneszolgáltatással csábítja a német Deutsche Telekom a hozzá még nem elkötelezett ügyfeleket. Az Apple Music szolgáltatását nyújtja a szolgáltató fél éven keresztült extra költségektől mentesen azoknak az iPhone felhasználóknak, akik még nem próbálták a lehetőséget. Az időszak felét az amerikai vállalat állja, a második három hónap viszont már a DT költségeként jelentkezik.
A szolgáltató és az Apple közösen azt remélik a bevezetésétől, hogy a szolgáltatást fél évig használók annyira megszokják és megkedvelik az Apple Music-et, hogy később is igényt tartanak rá. A bevezető időszak után a mobilszámlára terhelve élvezhetik tovább a streaming lehetőséget.
Míg a legtöbb, hasonló szolgáltatást nyújtó rivális egy hónapos próbaidőszakkal csábítja az ügyfeleket, az ezen a téren lépéshátrányban levő Apple kénytelen negyedévnyi ingyenességet nyújtani, annak reményében, hogy utoléri olyan versenytársait, mint a Spotify. A skandináv vállalat ugyanis továbbra is stabilan tartja piacvezető helyét, igaz, a Steve Jobs alapította vállalat folyamatosan zárkózik fel. Júniusban már több mint 15 millió fizető zenerajongóról számolhattak be az Apple-nél; ez áll szemben a Spotify 39 milliós, hobbijára pénzt is áldozni hajlandók táborával (augusztusi adat). Igaz, utóbbi még mindig nem nyereséges.
Ki nyer az üzleten?
Nem az első – és nem is az utolsó – ilyen jellegű ajánlat a Deutsche Telekomé. Nagy-Britanniában például a British Telekom tulajdonában levő EE jelentette be az Apple Music 10 fontos havidíjának elengedését hasonló időszakra. A Vodafone is hasonló ajánlattal rukkolt elő a szigetországban. Fix havidíjas Red csomagjában nem csak a Spotify, hanem a Sky Sports vagy a Now TV elérhetőségét is kínálja további költségek nélkül.
A szolgáltatók törekvése érthető, hiszen ezzel vagy új (egyébként fizető) ügyfelekre tehetnek szert, tehát bővíthetik ügyfélkörüket, vagy partnereiktől folyhat be extra bevétel. Esetleg mindkettő. Az Apple előtt pedig ott a lehetőség, hogy olyan felhasználókat érjen el, akik ugyan megvették telefonját, de valamiért – például, mert drágának tartották, vagy, mert másik, rivális lehetőségre fizettek elő – nem próbálták ki zeneszolgáltatását.
Kérdés, hogy mennyivel lehet így növelni az előfizetői tábort. Kétségtelen, hogy ennek felméréséhez Németország az egyik legjobb terep: sok potenciális ügyfél, magas átlagjövedelemmel. Ahhoz, hogy kicsit pontosabban meghatározhassuk az érintettek számát, az alább látható NetMarketShare táblázatot hívtuk segítségül. Ezen a 2015-ös német okostelefon-piac platformok szerinti eloszlása látható – eszerint nagyjából az összes készülék felének virított almás logó a hátulján.
A tavalyi évben a Goethe hazájában eladott, durván 26 millió új okostelefon adatait alapul véve ez körülbelül 12-13 millió iPhone-t jelent. Ezek egy része nyilván nem új ügyfél, de még így is több milliósra tehető azok tábora, akiket az Apple és a Deutsche Telekom elérhet a fél évnyi ingyenes streaming révén.
Azaz...
Jól mutatja, mennyire ádáz a küzdelem a zenei streaming piacán, hogy az Apple Music már Android okostelefonokra is elérhető. 2015 végén jelentette ezt be a Tim Cook vezette vállalat, így ez lett az első olyan iPhone app, ami a rivális platformon is megjelent. Ezzel egyben annak is a beismerése, hogy a zenei piac még – mindig – nagyobb az Apple-nél, a rajtuk uralkodó trendeket nem tudja erőből lenyomni a vállalat, ezért kénytelen alkalmazkodni hozzájuk.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak