Ezen a héten, az Apple WWDC konferenciáján jelentették be a vállalat Apple Music néven futó streaming szolgáltatását, amely a Spotify, a Pandora vagy a Tidal mintájára rádióműsort és havi 10 dollárér zenei streaminget kínál az előfizetőknek. Az Apple szerint a testre szabott ajánlatokat nem egy szoftveres algoritmus, hanem valós személyek állítják össze, később pedig exkluzív megjelenésekkel és kiadványokkal teszik majd vonzóbbá a Music kínálatát.
Már csak a streaming növekszik
Mindezzel még zsúfoltabbá válik a zenei streaming szolgáltatások amúgy is egyre népesebb piaca, ami nyilván a verseny további erősödését hozza majd magával. Másrészt az Apple ringbe szállása azt jelzi, hogy valóban a streaming a zenefogyasztás jövője, amit ezzel már nem csak a statisztika, hanem a legfajsúlyosabb piaci szereplő állásfoglalása is bizonyít. A Statista az IFPI adatai alapján készített ábráján így alakult a digitális zenei piac az elmúlt években:
A növekedés látványos, hiszen a teljes szektoron belül – leszámítva a saját réspiacukon igen jól teljesítő vinyl hordozókat – éppen a streaming bevételek gyarapodnak a leggyorsabb ütemben, sőt pillanatnyilag ez az egyetlen terület, amely egyáltalán növekszik. Az IFPI adatai szerint az előfizetéses és ingyenes, hirdetés alapú streaming szolgáltatások már a digitális zenei piac összes bevételének 32 százalékát termelik ki.
Nem (arról) a pénzről szól
Mindez azonban így is csak 2-3 milliárd dolláros nagyságrendet jelent, ami önmagában kevésnek tűnik ahhoz, hogy az Apple minden áron meg akarja szerezni egy kisebb-nagyobb szeletét. A vállalatot valószínűleg jobban érdekli egy másik adat, méghozzá a zenei streaming szolgáltatások előfizetőinek száma: ez a bevételeknél is gyorsabb ütemű, 46 százalékos bővüléssel a 2013-as 28 millióról 2014 végére már 41 millióra nőtt, és semmi sem utal rá, hogy a közeljövőben lelassulna.
Ez komoly lehetőséget jelent az Apple-nek és minden más gyártónak is, hogy saját ökoszisztémájukhoz kössék a fogyasztók tömegeit. Ha a streaming az, amit a felhasználók keresnek, akkor logikus, hogy az Apple is felépíti a saját készülékein hibátlanul működő szolgáltatást. Ez az elemzők szerint legrosszabb esetben is védelmet jelent a vállalat alaptevékenységére nézve, de akár a növekedésben is segíthet.
Különös tekintettel arra, hogy az IPSOS friss adatai alapján az idén már a felhasználók 69 százaléka legalább egyszer igénybe vett valamilyen jogtiszta digitális zenei forrást, miközben 38 százalékuk már egyértelműen az online csatornákat részesíti előnyben a fizikai hordozókkal szemben.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak