Csendesen teltek az elmúlt hónapok a BlackBerry háza táján: John Chen (kép fent) és csapata azon dolgozik, hogy termőre fordítsák a vállalatot, azon belül is a mobilgyártást. Ehhez az összes létező költség lefaragásán, valamint a különböző ingatlanok eladásán kívül jó készülékekre is szükség lesz, ezért a frissen közzétett pénzügyi jelentés mellett abba is betekintést nyerhettünk, hogy milyen új mobilokkal készül a gyártó.
Útlevelet kérem ellenőrzésre!
A három felvillantott modellből kettő nem nagy újdonság, hiszen egyikük a már a piacon lévő Z3, ami elég jól teljesített Indonéziában. Az olcsó, teljes érintőképernyős készülék ezért további távol-keleti piacok (pl. India és Vietnám) meghódítására készül. Hozzá csatlakozik a Classic, ami egyértelműen a BlackBerry hagyományokhoz ragaszkodó rétegét szeretné kielégíteni a megszokott billentyűzet kiosztással és dimenziókkal.
Jó látni azonban, hogy a fejlesztői véna, és a szabad gondolkodás nem veszett ki a gyártó mérnökeiből, mivel ellenkező esetben nem jöhetett volna létre egy olyan telefont, mint a Passport. A fizikai QWERTY gombsor itt is megvan, viszont ami igazán furcsává teszi ezt a készüléket, az a négyzetes arányokkal rendelkező, 4,5 colos, 1440 × 1440 képpont felbontású kijelző.
A három reménység
A szokatlan képarányú, méretű panel semmihez sem foghatóvá és lehetetlenül szélessé teszi a Passportot, így megtippelni sem lehet, hogy milyen eredményeket hoz majd a piacon. A mobilról nem közölt részleteket a BlackBerry, csak annyit tudunk, hogy idén szeptemberben, Londonban lesz a hivatalos bemutatója.
Mértéktartás, óvatos gazdálkodás
A gyártó 2015-ös üzleti évére tervezett mobilokon kívül ismertette a legutóbbi pénzügyi eredményeit is, ami a májussal záródó három hónapot foglalja magában. A közel 1 milliárd dolláros (966 millió) bevétel éppen hogy csak elmaradt az előző negyedév 976 milliójától, amit 39 százalékban a hardverek, 54%-ban a szolgáltatások, és 7 százalékban a szoftverek hoztak össze. A BlackBerry számára 2015 első üzleti negyedévének számító időszakában 1,6 millió mobilt (az előző negyedévben ez a szám 1,3 millió volt) szállított le a kereskedelmi hálózatokba, és ugyanezen időszak alatt 2,6 millió darabot adtak el.
A takarékos üzemeltetés, illetve a visszafogott gazdálkodásnak meg is lett az eredménye egy alig látható, 23 millió dolláros, adózás utáni nyereség formájában. A készpénzállomány az aktív költések ellenére 2,7-ről, 3,1 milliárd dollárra nőtt, azaz stabil pénzügyi helyzet jellemzi a vállalatot. Chen szerint hamarosan pozitívba fordul a cég, sokat várnak az előbb említett Z3, valamint a Classic eredményeitől. Alacsony hőfokon, de folyamatosan forr tehát a BlackBerry üzlete, ami nagy innovációkat nem, viszont lépésről-lépésre történő, óvatos fejlődést ígér a befektetőknek, valamint az ügyfeleknek.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak