A japán találmány kisebb, olcsóbb, jobb, mint a kategória eddigi uralkodója, a Segway.

Valószínűleg az egész cikkben kínosan kerülni kényszerülünk a japán találmányra illő magyar kifejezést, mert egyelőre mi is keressük. A személyi közlekedési eszköz kellően erőltetett és hosszú, mégis ez áll legközelebb a WalkCar definíciójához.

A japán Cocoa Motors, illetve azon belül is a 26 éves Kuniako Saito úgy gondolta, hogy ideje egy sokkal jobb alternatívát találni a kategóriában hosszú ideje egyeduralkodó Segway helyett. Ez utóbbi ugyanis méretei, de főleg ára miatt nem tudott széles körben elterjedni, ezért maradt meg pl. a városnéző túrák látványelemének.

A WalkCar ezzel szemben egy alumínium szerkezetből kialakított jármű, ami használaton kívül egy nagyobb táskában, vagy hátizsákban probléma nélkül elfér. Az elsőre törékenynek tűnő, 2-3 kg-os (attól függően, hogy a kültéri vagy a beltéri modellről van szó) eszköz nagyon is strapabíró, jelenleg 120 kg a maximális terhelhetősége. Egy (három órán át tartó) feltöltéssel 12 km-es út megtételére képes, ami alatt 10 km/órás csúcssebességet is elérhet.

A Segway emlegetése azért is helytálló, mert a WalkCar irányítása itt is hasonlóan, a test súlypontjának áthelyezésével történik. Vagyis amerre dől az utas, a jármű arra halad, vagy kanyarodik. Amint ráállnak, azonnal elindul, ahogy lelépnek róla, abban a pillanatban megáll. A termékről készült videóból az is kiderül, hogy egy kifejezetten erős elektromotor dolgozhat benne, ami egy emelkedővel, vagy többlet súllyal is könnyedén boldogul.

A WalkCar készen van, működő termék és a Cocoa Motors ez év októberében egy Kickstarter kampánnyal szedné össze a gyártáshoz szükséges tőkét. Az ára 800 dollárnak megfelelő japán jen körül fog mozogni (kb. 220 ezer Ft), és várhatóan 2016 tavaszán szállítják le az első modelleket.

Piaci hírek

Sarokba szoríthatja a népharag a videójáték-kiadókat

Már egymilliónál is többen írták alá azt a kezdeményezést, amely azt szeretné elérni, hogy a kiadók pár év után ne tehessék teljesen használhatatlanná az online játékokat.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.