Valószínűleg az egész cikkben kínosan kerülni kényszerülünk a japán találmányra illő magyar kifejezést, mert egyelőre mi is keressük. A személyi közlekedési eszköz kellően erőltetett és hosszú, mégis ez áll legközelebb a WalkCar definíciójához.
A japán Cocoa Motors, illetve azon belül is a 26 éves Kuniako Saito úgy gondolta, hogy ideje egy sokkal jobb alternatívát találni a kategóriában hosszú ideje egyeduralkodó Segway helyett. Ez utóbbi ugyanis méretei, de főleg ára miatt nem tudott széles körben elterjedni, ezért maradt meg pl. a városnéző túrák látványelemének.
A WalkCar ezzel szemben egy alumínium szerkezetből kialakított jármű, ami használaton kívül egy nagyobb táskában, vagy hátizsákban probléma nélkül elfér. Az elsőre törékenynek tűnő, 2-3 kg-os (attól függően, hogy a kültéri vagy a beltéri modellről van szó) eszköz nagyon is strapabíró, jelenleg 120 kg a maximális terhelhetősége. Egy (három órán át tartó) feltöltéssel 12 km-es út megtételére képes, ami alatt 10 km/órás csúcssebességet is elérhet.
A Segway emlegetése azért is helytálló, mert a WalkCar irányítása itt is hasonlóan, a test súlypontjának áthelyezésével történik. Vagyis amerre dől az utas, a jármű arra halad, vagy kanyarodik. Amint ráállnak, azonnal elindul, ahogy lelépnek róla, abban a pillanatban megáll. A termékről készült videóból az is kiderül, hogy egy kifejezetten erős elektromotor dolgozhat benne, ami egy emelkedővel, vagy többlet súllyal is könnyedén boldogul.
A WalkCar készen van, működő termék és a Cocoa Motors ez év októberében egy Kickstarter kampánnyal szedné össze a gyártáshoz szükséges tőkét. Az ára 800 dollárnak megfelelő japán jen körül fog mozogni (kb. 220 ezer Ft), és várhatóan 2016 tavaszán szállítják le az első modelleket.
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak