A két meghatározó közösségi megoldás 2010-es eredményeit gyűjtötték egy csokorba a Digital Surgeons kreatív munkatársai. A látványos kördiagramokból többek között kiderül, hogy a Twitteren követett márkákhoz jobban ragaszkodnak a fogyasztók, mint a Facebookon.

Ugyan a Facebook-társadalom mára már bőven meghaladta a félmilliárdos létszámot, de a mikroblogok egyeduralkodója, a Twitter a kisebb felhasználói kör ellenére is közel ugyanolyan ismertségre tett szert. Ezt és megannyi más forrásból származó 2010-re vonatkozó adatot rendezett csinos infografikába a webdesigntól a közösségimédia-tervezésig szinte mindennel foglalkozó Digital Surgeons.

A húszéveseké a világ A Facebook és a Twitter tavalyi eredményei sok szempontból mutatnak hasonlóságot, de néhány kisebb és pár nagyobb eltérést is kiszúrhatunk az adatokat böngészve. A zömmel az Egyesült Államokból származó statisztikák alapján jól látszik, hogy arányaiban kimagaslóan sok egyetemista használja a Twittert, míg a Facebookon nagyon erős a jelenléte a tizenéveseknek.

Az éve emberének választott Mark Zuckerberg által életre hívott közösségi oldal egyre erőteljesebben elszakad az USA-tól, már a felhasználók 70 százaléka használja a Facebookot a világ már országaiban. Ugyanez a Twitternél még valamivel alacsonyabb, 60-40 százalékos arányt mutat.

Kevesebben vannak, de lelkesebbek Vállalati jelenlét és az ebből származó üzleti potenciál szempontjából két markánsan különböző irányvonal rajzolódik ki. Míg Zuckerberg óriásira hízott játszóterén az emberek 40 százaléka követ egy céghez köthető oldalt, addig a mikroblog esetében ugyanez csak minden negyedik felhasználóra igaz. Ám ha valaki Twitteren követ egy márkát, vállalatot, az többnyire sokkal jobban kötődik a céghez, mint a Facebook esetében. Előbbinél a követők kétharmada vásárlásainál is az adott vállalat termékét preferálja, míg a Facebookon ez az arány alig haladja meg az 50 százalékot.

(Forrás: Digital Surgeons)

Egyéves lett az iPad [infografika]
Az internet számokban: ilyen volt 2010
Pörög a számláló: félmilliárdan nyüzsögnek a Facebookon

Mikrovállalkozót csinált chatbotjából az Anthropic

A házon belül lefolytatott kísérleti projekt során az algoritmus stabilan szállította a furcsábbnál furcsább megoldásokat. A cég igyekszik az itt leszűrt tapasztalatokat a modellek fejlesztésénél kamatoztatni.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.