A Facebook felhasználóknak eddig is sok lehetősége volt arra, hogy pénzt költsenek a közösségi oldalon. A vállalkozások kampányokkal, szponzorált hirdetésekkel terelgethetik lájkolóikat abba az irányba, hogy meglátogassák az oldalukat, és ott vásároljanak. A Facebook most azon dolgozik, hogy az előbb említett elkattintást kiiktassák és a vásárlás teljes folyamatát az oldal felületén bonyolítsák le.
Kattintás, vásárlás
A cég üzleti fejlesztésekkel foglalkozó oldalán megjelent hír illusztrációval is szolgál, hogy miként nézne ki a dolog gyakorlatban. Ha beválnak a tesztek, akkor az üzenőfalon, vagy az adott Facebook oldalon megjelenő hirdetés alatt feltűnne egy Buy, azaz Vásárlás gomb, ami lehetővé tenné, hogy a webhely elhagyása nélkül a tranzakció teljes folyamata végbemenjen. A post nem részletezi, de valószínűleg arról van szó, hogy az esetleges regisztrációtól kezdve, a bankkártya adatok megadásán át, egészen a kiszállítási lehetőségekig minden a FB felületein történne.
A Facebook kiemelt figyelmet fordít a fizetési folyamat védelmére és biztonságára, ami egyrészt abban valósul meg, hogy a megadott bankkártya, hitelkártya adatokhoz más kereskedő nem juthat hozzá, másrészt a vásárló eldöntheti, hogy elmentse a vásárlással összefüggő adatait a későbbi tranzakciókhoz, vagy sem. A teszt jelenleg a kis- és középvállalkozások részvételével zajlik az Egyesült Államokban, aminek eredményeiről időben be is fog számolni a Facebook for Business ebben illetékes csapata.
A Twitter is a pénzünkre hajt
Nemcsak a Facebook próbálkozik a közösségi lét és a vásárlás minél egyszerűbb és kényelmesebb összekötésével. Nagy rivális Twitter tavaly februárban egy időszakos akció keretében az American Express partnerségében hashtag alapú vásárlás támogatást vezetett be. Ha valaki ez idő alatt az éppen futó akciós termékre utaló hashtaggel látta el a Twitter üzenetét, akkor elindul a vásárlási folyamat.
Minden bizonnyal a mikrobog szolgáltató is dolgozik a maga Vásárlás gombján, amit az elmúlt hetekben megjelent képek is igazolnak. Ezek szerint kizárólag a mobilis app felületén jelentek meg a vásárlás ikonok, de aki találkozott velük, arról számoltak be, hogy azok egyelőre nem működtek, ahogy maga a cég sem erősítette meg, hogy foglalkozna a témával.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak