A hírfolyamban megjelenő ikon közvetlen vásárlást tesz lehetővé a kereskedőtől.

A Facebook felhasználóknak eddig is sok lehetősége volt arra, hogy pénzt költsenek a közösségi oldalon. A vállalkozások kampányokkal, szponzorált hirdetésekkel terelgethetik lájkolóikat abba az irányba, hogy meglátogassák az oldalukat, és ott vásároljanak. A Facebook most azon dolgozik, hogy az előbb említett elkattintást kiiktassák és a vásárlás teljes folyamatát az oldal felületén bonyolítsák le.

Kattintás, vásárlás

A cég üzleti fejlesztésekkel foglalkozó oldalán megjelent hír illusztrációval is szolgál, hogy miként nézne ki a dolog gyakorlatban. Ha beválnak a tesztek, akkor az üzenőfalon, vagy az adott Facebook oldalon megjelenő hirdetés alatt feltűnne egy Buy, azaz Vásárlás gomb, ami lehetővé tenné, hogy a webhely elhagyása nélkül a tranzakció teljes folyamata végbemenjen. A post nem részletezi, de valószínűleg arról van szó, hogy az esetleges regisztrációtól kezdve, a bankkártya adatok megadásán át, egészen a kiszállítási lehetőségekig minden a FB felületein történne.

A Facebook kiemelt figyelmet fordít a fizetési folyamat védelmére és biztonságára, ami egyrészt abban valósul meg, hogy a megadott bankkártya, hitelkártya adatokhoz más kereskedő nem juthat hozzá, másrészt a vásárló eldöntheti, hogy elmentse a vásárlással összefüggő adatait a későbbi tranzakciókhoz, vagy sem. A teszt jelenleg a kis- és középvállalkozások részvételével zajlik az Egyesült Államokban, aminek eredményeiről időben be is fog számolni a Facebook for Business ebben illetékes csapata.

A Twitter is a pénzünkre hajt

Nemcsak a Facebook próbálkozik a közösségi lét és a vásárlás minél egyszerűbb és kényelmesebb összekötésével. Nagy rivális Twitter tavaly februárban egy időszakos akció keretében az American Express partnerségében hashtag alapú vásárlás támogatást vezetett be. Ha valaki ez idő alatt az éppen futó akciós termékre utaló hashtaggel látta el a Twitter üzenetét, akkor elindul a vásárlási folyamat.

Minden bizonnyal a mikrobog szolgáltató is dolgozik a maga Vásárlás gombján, amit az elmúlt hetekben megjelent képek is igazolnak. Ezek szerint kizárólag a mobilis app felületén jelentek meg a vásárlás ikonok, de aki találkozott velük, arról számoltak be, hogy azok egyelőre nem működtek, ahogy maga a cég sem erősítette meg, hogy foglalkozna a témával. 

Piaci hírek

Eladó az óriási genetikai adatbázis, kérdés, ki lesz a vevő és mit kezd vele

A nálunk is ismert 23andMe csődjét követően a tudósok remélik, hogy az új tulajdonos is hozzáférést biztosít nekik a 15 millió korábbi ügyfél genetikai adataihoz. Mások inkább amiatt aggódnak, hogy ki mindenki érdeklődhet még az értékes adatkészlet iránt.
 
Körképünkben áttekintjük, hogy szűkebb és bővebb környezetünkben mit sikerült elérni a digitális gazdaság és életvitel felé vezető úton. Spolier: nem állunk olyan rosszul, mint gondolná, és nem állunk olyan jól, mint szeretné.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.