A GlobalWebIndex (GWI) közzétette az év első negyedévére vonatkozó adatokat azzal kapcsolatban, hogy mely közösségi és chat alkalmazások nőttek legdinamikusabban az elmúlt évben. A lista elsősorban jól ismert, bejáratott neveket tartalmaz, de az első helyet egy olyan szolgáltatás szerezte meg, ami Európában kevésbé ismert.
Line az első sorban
A 16-64 éves, internetezőknek feltett kérdés úgy szólt, hogy mely mobilos, tabletes alkalmazásokat használták az elmúlt hónapban. A kapott adatokat összevetették az elmúlt év hasonló időszakával, amiből az jött ki, hogy a leggyorsabban fejlődő applikáció 57 százalékkal a Japánból induló Line. Az aktív havi felhasználókat (van fiókjuk és legalább egyszer meg is látogatták azt) figyelembe vevő kutatás második helyére a Facebook Messenger futott be, ami annak ellenére (vagy épen azért) futott nagyot, mert leválasztották az eredeti FB appról.
A GWI szerint a Snapchat 45 százalékos eredményével lecsúszott az első helyről, viszont így is hatalmas eredmény, hiszen jóval kisebb felhasználói bázissal bír (kb. 100 millió), mint a nagyok. Ennek ellenére ez a platform az, amelyik a legvonzóbb a befektetők és hirdetők szemében, mert a GWI adatai szerint a tinédzserek 3,5-szer inkább ezt az appot használják, mint az átlagos internetezők. A másik, demográfiai szempontból érdekes tény, hogy az amerikai fiatalok sokkal inkább a Snapchatet részesítik előnyben a FB Messengerrel és a WhatsAppal szemben.
Ha csak a listában szereplő közösségi alkalmazásokat nézzük, akkor az Instagram a legerősebb a maga 43 százalékával, ami után a Pinterest és a YouTube következik 40, illetve 35 százalékkal. A felsorolásból az is kiderül, hogy a Facebook milyen hatalmas befolyással bír ezen a piacon, hiszen a Messengeren kívül a WhatsApp és az Instagram is a Zuckerberg birodalomhoz tartozik.
Óvatos üzlet
A hírhez kapcsolódik a Facebook pénzügyi vezetőjének bejelentése, mely szerint a WhatsApp a jövőben teret engedhet a B2C kommunikációnak. A reklám szó használatát gondosan kerülő David Wehner úgy látja, hogy a WhatsApp jó felületet nyújthat a távolabbi jövőben arra, hogy a cégek kapcsolatba léphessenek, azaz üzenhessenek a felhasználóknak. Ez az első olyan irányú jelzés a FB részéről, ami a már 1 milliárd felhasználó felé közelítő alkalmazás monetizálására utal.
Ez az a terület, amivel az egyre terebélyesedő alkalmazások egyelőre nem tudnak mit kezdeni: hogyan termeljünk pénzt több millió felhasználóval úgy, hogy közben ne ijesszük el őket. A Facebook a Messenger kapcsán a teljes elkülönítés és különálló platformmá átalakítás stratégiáját követi, ezt jelzik a pénzküldési funkciók, a beépülő külső alkalmazások megjelenése is.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak