A Facebook olyan funkciót tesztel, amivel a felhasználók pénzt gyűjthetnek különböző célokra.

A világ legjelentősebb közösségi oldala eddig nem feltétlenül a felhasználók érdekeiről, azok anyagi támogatásáról szólt, aminek megfelelően a szabályok is mindig úgy változtak, ahogy azt az üzleti érdekek diktálták. A Facebook mégis annyi embert mozgósít, hogy a felület jóformán bármilyen közösségi megmozdulásra alkalmas, amelyek között ott vannak a különböző célokra történő pénzgyűjtési akciók is.

Adjatok, adjatok!

A The Verge információi szerint a szolgáltató most olyan funkciókról készít felméréseket, amelyek eltérő köntösben, de ugyanazt a célt szolgálják: bevételt generálna bizonyos felhasználók számára. Az egyik ilyen lehetőség a borravaló (tipjar) lenne, amivel az illető követői a népszerű posztokat támogathatnák. Ez a megoldás jöhetett volna szóban Sickratman elhíresült pénzgyűjtési akciója kapcsán is, amely során az előadóművész a Facebook felületén kért (és kapott) követőitől anyagi segítséget.

A további lehetőségek között megtalálható a ’branded content’, azaz márkázott tartalom közzététele, ami egyéb környezetben bejáratott formának számít. Egy ilyen, valamely cég termékét, szolgáltatását népszerűsítő poszt közzététele után a valószínűleg ismert facebookozó részesedést kapna a bejegyzés megtekintése után befolyt bevételekből.

Pénzkereset a másik irányból

A további lehetséges funkciók közé tartozna az úgynevezett ’call to action’ gomb, amivel a felhasználókat különböző fontos ügyek támogatására lehetne felhívni, vagy bizonyos értékesítési felületek szponzorálását elősegíteni. A lényeg, hogy a Facebook ezúttal azon gondolkodik, hogy nem a klasszikus hirdetői kört, hanem a nagyobb követői táborral rendelkező felhasználókat próbálja mozgósítani azzal, hogy érdekeltté teszi őket az egyébként is népszerű tartalmaik publikálásában.

Mivel a Facebook egyelőre csak felméri az igényeket, elképzelhető, hogy soha nem jelennek meg ezek a funkciók vagy nem pont ebben a formában. Azt azonban feltétlenül tanulságos látni, hogy miként tűnnek, tűnhetnek fel azok a bevétel szerzési modellek a Facebookon, amelyeket más szolgáltatóknál (pl. YouTube) már régen alkalmaznak.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.