A OnePlus vezetője elárulta, hogyan tudtak eladni ennyi mobilt reklámok nélkül.

Miközben a Xiaomi letarolta Kínát és világszinten is fontos tényezővé vált az okostelefon piacon, a másik feltörekvő gyártóról sem szabad megfeledkezni. A tevékenységét idén elindító OnePlus társalapítója és vezetője, Carl Pei több részletet is elárult a cég és a márka stratégiáról és megjósolta, hogy milyen messzire szeretnének eljutni ebben az évben.

Minimál marketing

Pei a Forbes-nak adott interjújában elmondta, hogy eddig 500 ezer készüléket értékesítettek és bármennyire is nehéz lesz, az év végi megcélzott darabszám ennek a duplája, 1 millió. Ez a mennyiség eltörpül ugyan a Samsung, az Apple, vagy az előbb említett Xiaomi három hónap alatt eladott 80-40-17 millióitól, viszont a OnePlus mindezt összesen 300 dolláros marketingköltség mellett hozta össze.

Bármennyire is hihetetlen, de a kínai vállalat kizárólag Facebook kampányokkal kísérletezve el tudott adni fél milliót a cég első és eddig egyetlen OnePlus One (lásd fenti kép) mobiljából. Pei kiemelte, hogy a legtöbb konkurens gyártó eladási számai az első hónapban kiemelkedőek ugyan, viszont ahogy telik az idő, úgy esik vissza drasztikusan. A OnePlus esetében ez fordítva volt, azaz minden hónapban képesek voltak növelni a volument.

Carl Pei

Mivel a készülék a felső kategóriába tartozik és ehhez képest csak 349 dollárba, azaz 87 ezer forintba kerül, nem is volt szükség nagyobb reklámkampányra, mivel a telefon híre futótűzként terjedt szerte a világon. Ennek az lett az eredménye, hogy óriási igényt gerjesztettek a OnePlus One iránt, ezért kellett egy speciális meghívó rendszer keretei közé terelni az értékesítést (ami mellett azóta már az előrendelési opció is megjelent).

Minimál profit

A cég vezetője azt is elmondta az interjúban, hogy mindössze egy számjegyű profit keletkezik az eladott készülékek után, azaz az alacsony ár miatt nagyjából a nullszaldó érhető el. De a stratégia a jövőben sem fog változni és nem tervezik az ár növelését, mivel jelenleg a hűséges vásárlói bázis bővítésén dolgoznak, amivel a későbbi üzleti ajánlatoknak meg lehet alapozni.

A másik, profitot termelő terület a kiegészítők, mivel a CEO szerint a mobilpiac hasonló a borotvákhoz, vagy a konzolokhoz: vedd meg az alapterméket olcsón, majd vásárold meg hozzá a különféle kiegészítőket, tartozékokat arányaiban drágábban. A korábban felröppent pletykák szerint a cég már tervezi a OnePlus második kiadását, amivel várhatóan 2015 második, vagy harmadik negyedévében fognak kirukkolni.

Mobilitás

Nem csak a Reddit próbálja reklámokkal teleszórni saját platformját

A nemrég tőzsdére vitt vállalkozás új hirdetési formát jelentett be, miközben mások a jutalékot megkerülve igyekeznek átlagos posztként eladni a robotok termelte reklámszöveget.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.