A befektetők a kiváló negyedéves eredmények ellenére is nyugtalankodnak, pedig a Facebook több szempontból is irigylésre méltó helyzetben van.

A Facebook a legutóbbi negyedévére is impresszív számokat jelentett, ám a részvények árfolyama annak ellenére zuhanni kezdett, hogy a cég minden szempontból túlteljesítette az előzetes várakozásokat. Ennek egyik oka a negyedik negyedéves prognózis, amely a korábbiaknál szerényebb – bár még mindig gyors ütemű – növekedésről szól. Másfelől ott van a közeljövőben tervezett költekezés, amely elvileg a Facebook hosszú távú sikerességének ágyazna meg, de a 2015-ös profitot minden bizonnyal elapasztja.

Mindenki nyugodjon le

Bár a befektetők legnagyobb részét csak a Facebook aktuális nyereségessége érdekli, a vállalat rendelkezik néhány olyan mutatóval, amelyet a hosszabb távon gondolkodó részvényesek vastapssal jutalmaznak. Ezek közül az egyik a folyamatosan növekvő forgalom szerkezete: a mostani 3,2 milliárdos bevétel és 800 milliós nyereség nagyobbik részét már a mobil hirdetések adták, több mint 120 százalékos növekedést mutatva 2013 harmadik negyedévéhez képest. Ez a rohamosan gyarapodó szegmens felelős az elmúlt hat pénzügyi negyedév bevételnövekedésének 90 százalékáért, és jelenleg a teljes forgalom 61 százalékát, míg a hirdetési árbevétel 66 százalékát adja.

Mindezzel kapcsolatban érdemes megemlíteni a Facebook részesedését a közösségimédia-hivatkozásokon keresztül érkező látogatásokban, amelyet a weblapok világszerte elkönyvelhetnek. A Shareaholic 200 ezer oldal vizsgálata után megállapította, hogy idén szeptemberben az ilyen típusú forgalom negyede-ötöde – több mint 22 százaléka – már a Facebookról jött. Ráadásul nem csak a legnagyobb, hanem a leggyorsabban növekvő forrásról van szó: a Facebook tavaly szeptember óta 115 százalékos növekedést könyvelhetett el ezen a területen.

Összehasonlításképpen, a Twitter részesedése például 1,2 százalékról 0,9 százalékra csökkent az elmúlt évben, a Google Plus és a YouTube pedig együttesen is éppen hogy csak megugrotta az egy százalékot. A Facebook mögött egyébként a Pinterest 5,5 százalékkal a második legjelentősebb forgalmi forrás, amely azonban még messze van attól, hogy kialakítson egy hasonlóan jól jövedelmező üzleti modellt.

Közösség & HR

A Temuról szólt az első negyedév a hazai e-kereskedelemben

A hazánkban alig több mint fél éve megjelent kínai webshop mellett nehéz labdába rúgni a magyar kereskedőknek - derül ki egy ma közzétett kutatásból.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.