A szolgáltatás az Android Market részeként működik. A zenészek az alkalmazásfejlesztők mintájára közvetlenül árulhatják majd a számokat, amelyeket a Google+ rendszerén át másokkal is meg lehet osztani.
A Google először másfél évvel ezelőtt szellőztette meg saját zeneáruházával kapcsolatos terveit. Az utóbbi időben már milliónyi felhasználóval tesztelte a béta állapotú szolgáltatást, amelyet végül tegnap nyitott meg az amerikai piacon. A nálunk egyelőre elérhetetlen Google Music az Android Market részeként működik, felépítése pedig hasonló a konkurens iTunes vagy Amazon MP3 zeneboltokhoz, néhány alapvető különbséggel.
Az appok mintájára ■Ezek közül a legfontosabb, hogy a zenészek 25 dollárért önálló oldalt hozhatnak létre, és saját maguk árulhatják feltöltött számaikat az általuk meghatározott összegekért. Az eladásokból a Google az Apple-höz hasonlóan 30 százalékot tesz zsebre, bár rendszeres díjat nem számol fel a piactéren való megjelenésért. Ez a rendszer nyilvánvalóan kedvez a független művészeknek, de sokan "dupla vagy semmi" megoldásnak tartják.
Természetesen a Google Music a kiadók portékáját is felvonultatja. Az EMI, a Universal és a Sony együttesen 8 millió számmal képviselteti magát, bár a Warner Music kiadványai nem szerepelnek az áruházban A zenebolt kínálata a kisebb független kiadókkal összesen 13 millió tételből áll, az árak pedig általában 0,99 és 1,29 dollár körül mozognak.
A kiadók megkerülése elvileg szép bevételt generálhat, de kijöhet belőle egy átláthatatlan fájltenger is, amelynek legjava a garázszenekarok és az önjelölt tehetségek anyagaiból áll. Valószínűleg a szerzői jogi problémák kezelése sem lesz egyszerű, nem beszélve az olyan kísérletekről, mint amikor valaki lopott hitelkártyákkal saját magától próbál nagy tételben számokat vásárolni. Mindez kísértetiesen emlékeztet az Android Market alkalmazásaival kapcsolatos problémákra. Az elmaradhatatlan G+ ■A Google Music lehetőséget ad rá, hogy a megvásárolt dalokat a Google+ közösségi rendszer tagjai megosszák ismerőseikkel, akik egyetlen alkalommal hallgathatják meg azokat. (Ez persze nem vonatkozik a saját maguk által feltöltött tételekre.) Apró trükk, hogy az ajánlás lehetőségén túl a nem regisztrált felhasználókkal is meg lehet osztani a számokat, akik azonnal meg is hallgathatják azokat – amint regisztrálnak a Google+ hálózatába.
A T-Mobile az első olyan telekom szolgáltató, amelynek ügyfelei a havi díjjal együtt kiszámláztathatják a Google zeneboltjában vásárolt termékek árát. A megoldás a T-Mobile és a Google számára mindenképpen előnyösnek tűnik, sőt azoknak is hasznos, akik nem akarnak hitelkártyával zenét vásárolni, de biztosan komoly hó végi beszélgetésekre kerül majd sor az olyan családoknál, ahol a szülők nevén fut a gyerekek mobilelőfizetése.
A korábban számos elismerést elnyerő AllHere megoldását az USA második legnagyobb oktatási körzete is bevezette. Nemrégiben azonban többek között csalással, hamisítással és a befektetők szándékos megtévesztésével vádolták meg a startup alapító-vezetőjét.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.