A CES híre ez is: Brian Krzanich, az Intel elnök-vezérigazgatója, ugyanis a Las Vegas-i kiállításon jelentette be, hogy a vállalat lecseréli a McAfee márkanevet. Ez tisztán marketingdöntés, hiszen sem a technológiai irányvonal, sem a csapat nem változik.
Az Intel 2010-ben 7,68 milliárd dollárért vette meg a biztonsági piac egyik meghatározóbb szereplőjének számító McAfee-t. A márkanevet megtartotta: a biztonsági termékek és szolgáltatások a mai napig ezzel a névvel jelennek meg. Idén azonban megválnak a közben igencsak kétessé vált névtől. Nagyjából egy év alatt vezetik ki, hogy helyét elfoglalhassa az Intel Security.
Az iOS-hez és az Androidhoz idén megjelenő ingyenes mobilbiztonsági szoftverek például már valószínűleg az új nevet viselik majd. Ennek kapcsán Krzanich megemlítette, hogy idén véglegessé válik az Intel Device Protection technológia, amely az Intel-alapú androidos készülékek védelmét biztosítja majd.
Az elnök-vezérigazgató nem részletezte a váltás hátterét. Két magyarázat azonban kézenfekvő – akár mindkettő egyszerre: elképzelhető, hogy az Intel egységesebb képet szeretne kialakítani a biztonsági portfóliójáról, de az is érthető lenne, ha John McAfee kétes hírneve miatt váltana nevet a cég. Mint azzal a Bitport is foglalkozott, az egykori névadó körüli botrányok kimutathatóan rontották a McAfee termékek megítélését.
(A cikk a Biztonságportálon megjelent írás szerkesztett változata.)
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak