A jó ötletekkel, de gyenge pénzügyi hátérrel és hiányos marketingismeretekkel rendelkező reménybeli vállalkozókat próbálja elsősorban magához édesgetni egy frissen indult crowdfunding oldal. A FundThis koncepciója nem rossz, de nem lesz könnyű az érvényesülés a nagyok árnyékában.
Pénz, paripa, fegyver
Legyen szó a Kickstarterről vagy éppen az Indiegogóról, egy most induló projektnek csak akkor van esélye, ha azt egy tökéletesen felépített kampányba ágyazzák. Utóbbihoz viszont szakértelem és erőforrás is kell, ami nem áll minden ötletgazda rendelkezésére. Ezt ismerték fel a FundThis alapítói, akik partnerséget ajánlanak a reménybeli sikerhez vezető úton.
A FundThis oldalán bárki kopogtathat, akinek van valamiféle világmegváltónak gondolt ötlete. Amennyiben a cég életképesnek tartja a tervet, a vállalkozó rendelkezésére bocsátja saját grafikusát, PR-szakemberét, közösségi médiában jártas munkatársát. Sőt még valamekkora marketingbüdzsét is rak a kampányba, hogy az kellően professzionális legyen és minél több lehetséges támogatót tudjon elérni.
Mindezt a FundThis első körben teljesen ingyenesen biztosítja, a projektgazdának csak akkor kell fizetnie, ha sikeresen zárul a támogatási periódus. Az Elite Programnak nevezett partnerség a sima 5 százalékos platformdíjon felül további 7 százalékot visz el az összekalapozott pénzből. Az extra segítséget nem nyújtó Kickstarternél 8-10 százalék között mozog a jutalék, azaz a FundThis "fapadosan" olcsóbb, támogatással együtt viszont valamivel drágább, mint a nagy rivális. A felárban viszont benne van a kockázatmentesség is, ami a szakmai segítségen túl önmagában is vonzó lehet.
Nehéz a felszállás
Információk szerint a cég egy 500 ezer dollárral feltöltött kasszával vágott a sztoriba, amiből jó néhány projekt előfinanszírozása kijön. Az önjáróvá váláshoz viszont gyorsan érkezni kéne a sikeresen lezárt kampányoknak, ellenkező esetben az egész kártyavárként fog összeomlani.
Bármennyire is szimpatikus az elképzelés, ha tippelnünk kéne, mi azt mondanánk, hogy nincs túl sok esély a FundThis berobbanására. Ez jórészt a szegmens sajátosságából adódik. Itt a legfontosabb jellemző a méret. Ha több ember látja, több esély van összehozni az elvárt támogatási összeget. Sok más területtel szemben a crowdfunding esetében nem nagyon van tér és levegő azoknak, akik egy jó ötlettel a piac csak egy kisebb részét akarják megfogni. A Kickstarter eddig nagyjából 3 milliárd dollárt kalapozott össze mintegy 12,5 millió embertől. Ezzel nagyon nehéz versenyezni bárkinek, aki nulláról akarja felépíteni a hálózatát.
Ugyan még nagyon korai szakaszban tart az oldal, de a kezdéskor felpakolt kampányok eredményét, pontosabban eredménytelenségét látva kisebb fajta csodának kellene bekövetkeznie ahhoz, hogy a FundThis tényezővé válhasson.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak