Csak a részvényekből több jöhet össze a cégnek, mint amekkora összeggel elzavarták a vevőként kopogtató Mark Zuckerberget.

Néhány hét múlva lesz pontosan három éve, hogy az eltűnő üzenetekkel, képekkel már akkor is tekintélyes sikert elkönyvelő Snapchat alapító-vezetője sokak megrökönyödésére simán ajtót mutatott a Facebook urának, aki csak 3 milliárd dollárt utalt volna a 2011 őszén indított startupért. Az előző mondatban a csak szót korábban illett volna idézőjelek közé rakni, ám Evan Spiegel akkori döntését ma már nemigen lehet megkérdőjelezni.

Pénzben fognak fürdeni

Azt régóta lehet tudni, hogy a nemrégiben nevét Snapre rövidítő cég a tőzsdére igyekszik. Most viszont a Bloomberg már egészen konkrét információkat szellőztetett meg a kibocsátással kapcsolatban. A lap forrásai szerint a valamikor 2017 elején várható kezdeti nyilvános kibocsátással 4 milliárd dollár körüli tőkebevonásra számítanak. A folyamat pedig valahová 30-35 milliárd dollár közé lőné be a vállalat értékét. Sőt egyes vélekedések szerint a 40 milliárd sem kizárt.

Hogy kicsit perspektívába helyezzük ezt a nagyságrendet: a Twitter piaci kapitalizációja jelenleg 12 milliárd körül van, 25 milliárdot ér a felvásárlás alatt áló LinkedIn és nagyjából ugyanennyiért szálltak be legutóbb befektetők az Airbnb-be. A Facebook természetesen másik ligában játszik a maga nagyjából 370 milliárdjával. Ha a 35 milliárdos jóslatot tekintjük mérvadónak, azzal a Snap olyan nagyvállalatokat előzne meg mint például az eBay, a VMware, vagy a HP Inc.

Az összeg egyfelől azért érdekes, mert a cég egyelőre masszívan veszteséges üzemmódban működik, azaz a potenciális beszállók abszolút bizalmi alapon adnak majd ennyit a papírokért. Persze a magas cégértékelés nem a semmiből érkezett. A Snapchatbe eddig is egyre nagyobb áron lehetett beszállni a zárt befektetői körök során. A legutóbbin, idén májusban például már 17,8 milliárd dolláros értéken érkezett friss tőke a vállalathoz. További adalék, hogy indulása óta 2,4 milliárd befektetői pénzt kapott a cég, azaz most ennek jó másfélszeresét tervezik egyszerre bevonni.

Trendek és tervek

Mire ez a nagy optimizmus? Egyrészt a közösségi hálózatra építő vállalkozásoknál az első és legfontosabb szempont a felhasználói bázis folyamatos és gyors ütemű bővülése. Ezzel pedig egyelőre semmi gond, hiszen tavaly például a harmadik legdinamikusabban növekedő csetprogram lett a Snapchat maga "szerény" 45 százalékos éves bővülésével. A másik pozitívum, hogy ugyan profit még nincs, de a bevételek bíztató növekedésbe kezdtek. 2015-ben 59 milliós forgalomról szóltak a hírek, míg idén várhatóan a 350 milliót is meghaladja majd a bevétel. Ráadásul még hatalmas potenciál kell legyen az ökoszisztémában, hiszen a sok bajjal küzdő Twitter kevesebb felhasználóból képes lehet idén nagyjából 2 milliárdos bevételt szerezni.

A bevételi források ráadásul nem szorítkoznak majd az alkalmazásban elhelyezhető hirdetésekre, hiszen a névváltás egyik oka pont az volt, hogy a cég szeretné kiszélesíteni portfólióját és több lábon állni. Ennek egyik szó szerint kézzel fogható példáját az a kamerás szemüveg adja, amelyet az Egyesült Államokban még az idei ünnepi szezonban elkezdenek értékesíteni.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.