A Huawei azt tervezi, hogy öt éven belül megduplázza európai K+F beruházásait Európában.
A Huawei éves bevételének legalább 10 százalékát forgatja vissza kutatási és fejlesztési tevékenységébe, de 2012-ben ez a globális bevételeik 13 százaléka volt. Összegszerűen – mint azt nyáron a Bloombergnek nyilatkozta Li Yingtao, a cég K+F részlegének a vezetője – ez 4,9 milliárd dollárt jelentett. Ez nagyjából ugyanannyi, amennyit egyik nagy konkurense, az Ericsson fordított erre a célra.

A tendencia azonban egyértelműen a Huaweinek kedvez: ezt a ágazatát a távol-keleti cég növeli a legdinamikusabban (idén az Ericsson vissza is fogta magát ezen a téren.) A Huawei növekedése az európai K+F beruházásokra is pozitívan hatott: ezek értéke 2010 és 2013 között megkétszereződött, de a következő öt évben ismét meg szeretnék duplázni, legalábbis Renato Lombardi, a Huawei európai kutatóközpontjának alelnöke szerint.



Renato Lombardi: a K+F tevékenység exportja a stratégia része

800 kutató 13 központban A Huawei 13 európai központjában – Svédországban, Finnországban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Belgiumban, Írországban és Olaszországban – több mint 800 K+F szakembert alkalmaz. Az európai központokban folyó kutatások köre széles, hardver-, szoftverfejlesztésekkel, az optikai és vezeték nélküli technológiákkal egyaránt foglalkoznak.

Az Európában dolgozó Huawei-kutatók száma persze eltörpül a mintegy 170 ezer alkalmazottat foglalkoztató sencseni cég teljes K+F létszámhoz képest, hiszen összesen 70 ezer mérnököt foglalkoztatnak Kínában és világszerte. Arra azonban a mostani bejelentés mindenképpen jó, hogy pozitívabb színben tüntesse fel az uniós döntéshozók szemében a vállalatot. Mint azt megírtuk, az Uniónak erős fenntartásai vannak a Huawei európai terjeszkedésével kapcsolatban. Mindenekelőtt a nagy európai gyártók, például az Ericsson és a közelmúltban a Nokia birtokába került NSN pozícióit féltik. Egy ilyen szándéknyilatkozat viszont segít abban, hogy a döntéshozók inkább lássanak beruházásra kész partnert a kínaiakban, mint csak a piacot letarolni kívánó ellenséget.

Belső szempontok A K+F tevékenység nemzetközi színtéren történő megosztása Lombardi szerint része a Huawei stratégiájának: amikor a cég az ezredfordulón nemzetközi szintre emelte értékesítési tevékenységét, „sok más vállalathoz hasonlóan egy elosztott innovációs stratégia megvalósítása mellett döntött” – mondta ezzel kapcsolatban. A legtöbb K+F létesítményt innovációs klaszterekben, illetve kiválósági központokban vitték.

A helyszínek kiválasztásának szempontja volt többek között, hogy már működő környezeti feltételeket kínáljanak: szakképzett munkaerőt, élő kapcsolatokat egyetemekkel és kutatóintézetekkel és infrastruktúrát. Ezért választották Észak-Európát a mobilhálózat- és bázisállomás-technológiai fejlesztésekhez vagy Olaszországba, Németországba és az Egyesült Királyságba az optoelektronikai kutatásokhoz.

Egy K+F központ a marketingben is segít
A Huawei a fejlesztésekben is az élre tör, és már nemcsak
árral versenyez


A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.