A Google Glass már hosszú hónapok óta szerepel a híradásokban, mégis csak nagyon szűk keretek között lehet hozzájutni. A mai napig tart az úgynevezett Explorer Program, amit azóta a Google annyiban bővített ki, hogy aki az USA-ban lakik, betöltötte a18. életévét, és fel tud mutatni egy amerikai szállítási címet, az feliratkozhat a még mindig béta verzióban lévő szemüveg várólistájára. A Google ezzel párhuzamosan teljes erőbedobással reklámozza a terméket, sőt, egy marketing nagyágyút is leigazolt a termék divíziójának élére.
Marketinges vezényli a szemüveg osztályt
Jövő hétfőtől Ivy Ross látja el a Google Glass-szel összefüggő feladatok irányítását, amivel egy, a divat világából érkező szakemberrel gazdagodik a Google stábja. A Harvardot is megjárt Ross igazi marketing veterán, aki olyan cégeknél dolgozott eddig, mint a Mattel, a Gap, a Disney, a Coach, vagy legutoljára az Art.com. Ross felvételi beszélgetései során valószínűleg az is sokat nyomhatott a latban, hogy a 90-es évek elejét a kontaktlencse gyártó Bausch & Lombnál töltötte, ahol az Outlook Eyewear részleg fejlesztési alelnöke volt.
Ivy Ross
Ross feladata sokrétű és összetett lesz, mivel egy olyan, alapvetően technológiára épülő, viszont divatkiegészítőként (is) viselhető terméket kell majd eladnia, ami eddig nem is nagyon létezett. A Google már Ross nélkül is nagy erőkkel dolgozik ezen a feladaton, mivel eddig is több, sokrétű felhasználási területet talált az androidos szemüvegnek, ahol az alkalmazottak napi munkájukat próbálták megkönnyíteni a készülékkel. Ilyen volt az egyik bostoni kórház sürgősségi osztálya, hol az orvosok a Glass-nek köszönhetően sokkal gyorsabban jutottak életmentő információkhoz.
Pályatartozék lehet belőle
Ehhez hasonló, de merőben más területen is bizonyíthat a Glass, amennyiben az amerikai kosárlabda bajnokság meccsein helytáll. Az NBA-ban az Indiana Pacers játékosai már jó ideje kísérletezgetnek a szemüveggel, és az eddigi, inkább poén szintű demózás után most már a mérkőzések közvetítésében is szerepet kaphat a Google Glass. A tervek szerint a pálya szélén helyet foglaló celebek viselnék az eszközt, s így a hagyományos kameraállásokon kívül az ő szemükkel is lehetne láttatni az eseményeket.
A teszt első résztvevője a Pacers meccsein mindig jelen lévő amerikai focista, Robert Mathis, aki meghatározott pillanatokban beszáll a közvetítésbe. A Pacers technikai csapata már eddig is sokat fejlesztett a Glass-en, ami lehetővé teszi, hogy a Glass adásba kapcsolása előtt a viselője szöveges üzenetet kapjon, amiben felhívják a figyelmét arra, hogy mindjárt ő következik, esetleg instrukciókkal látják el, hogy milyen irányba nézzen, mit rögzítsen a szemüveggel.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak