A részvényesek végre rábólintottak, de WD-nek súlyos hitelt is a nyakába kell vennie az akvizíció lebonyolításához.

Tavaly ősszel, alig pár héttel azután, hogy a kínai Tsinghua Holding bejelentette, hogy Unisplendour nevű leányvállalatán keresztül 3,8 milliárd dollárért bevásárolná magát a Western Digitalba, a merevlemez-gyártó bejelentette, hogy 19 milliárdot adna a SanDiskért, amely minden nehézsége ellenére a flash-piac egyik legfontosabb szereplője.

Bár a tárgyalások a múlt hónapban elakadtak, nem kis részben azért, mert a részvényesek egy része sokallta a 19 milliárdos vételárat, ráadásul az Unisplendour is elállt a korábban szinte biztosnak tekintett üzlettől, most úgy tűnik, a WD menedzsmentjének sikerült meggyőzni a kétkedőket. A WD részvényeseinek 90 százaléka, majd tegnap a SanDisk részvényeseinek 98 százaléka is megszavazta az akvizíciót. Az ár továbbra is az ősszel kimondott 19 milliárd dollár.

10 milliárd hitel is kell

Az ügylet lebonyolításához a Wester Digital komoly, mintegy 10 milliárdos hitelt vesz fel. A Real Money szerint ez három részből tevődik össze, közel 6 milliárd dollárt vesznek fel hét éves lejáratra, 3 milliárdot öt évre, valamint kiegészítésként kapnak 1 milliárd dolláros ún. rulírozó hitel, lényegében egy olyan folyamatos hitelkeretet, amely törlesztés esetén újra és újra felhasználható.

Magát a hitelt a JPMorgan biztosítja, de másodlagos partnerként bevonta az üzletbe a Bank of America-t (BAC), a Credit Suisse-t (CS) és RBC-t is.

A WD-nek nagyon nagy szüksége van egy gyors irányváltásra, mivel az flash-alapú tárolás egyre olcsóbbá válik, ami folyamatosan szorítja háttérbe a merevlemezeket. Bár az elmúlt néhány évben több olyan akvizíciót is végrehajtott a vállalat, amely ezt célozta, áttörést nem sikerült elérni. Ezek ugyanis kisebb vállalatok voltak. 2013-ban a vállalati piacra SSD-ket fejlesztő STEC-et, a cache-szoftvereket fejlesztő Velobitet és a flashmemóriás tárolókat fejlesztő Virident, 2014-ben pedig a Skyera nevű startupot vette meg, amely extrém sűrűségű flash memóriás vállalati tárolókat fejlesztett.

Bővülő termékportfólió, csökkenő költségek

A SanDisk számára is fontos, hogy új lendületet kaphasson, mivel konkurensei, különösen a Samsung nagyon megerősödtek, ráadásul egyelőre a fejlesztése sem állnak úgy, ahogy a technológia fejlődik. ( A felvásárlást ellenzők egyik kifogása épp az volt, hogy a flash-technológia ára túl gyorsan csökken, így nem ér annyit a SanDisk, amennyit a WD kínált érte.) A HP memrisztorára épített tárolója egyelőre csak ígéret, miközben az Intel–Micron együttműködésben készülő rezisztív memória, a 3D Xpoint már az idén piacra kerülhet. És bár valószínűleg nagyon drága lesz, a korábbi piacra lépéssel könnyebben talál magának piacot – és csökkenthet az ára –, mint a SanDisk még tervezőasztalon lévő memrisztoros megoldása, aminek már nem csak a felhasználók ellenállásával, hanem egy konkurenssel is meg kell majd küzdenie.

A felvásárlás szinergikus hatásától a két vállalat másfél éven belül mintegy félmilliárd dollár, 2020-ig pedig 1 milliárdos költségcsökkentést remél. Az akvizícióra a kínait kivéve minden hatóság rábólintott.

Piaci hírek

Ezzel az appal olyan fotókat készíthetünk, mint a nagyok

Véget ért a megapixel-háború. A Microsoft mesterséges intelligenciával okosított fotós appját először riválisa terepén, iPhone-on próbálja ki. Ha sikeres lesz, jön Androidra is.
 
Hirdetés

Látogatás az Aruba Cloud arezzói adatközpontjában

Így néz ki egy modern felhős adatközpont belülről.

Rengeteg a szenzor és a mérési információ, melyek összegzése és értelmezése megoldandó feladatként tornyosul az adatközpontot üzemeltetők fölé.

a melléklet támogatója
az APC by Schneider Electric

Hirdetés

Adatközpont, a legújabb igényekre szabva

A DCIM eszközök is segítenek a vállalatoknak versenyképességük megőrzésében, mert jobban követhetik az IT világában egyre gyorsabban változó igényeket és elvárásokat.

Minden eddiginél több szoftvergyártói audit vár rájuk. Az IPR-Insights felmérése a magyar piacról.
A két új csúcsmodell nem változtat, legfeljebb csiszol a bevált recepteken.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.