Ha szeder emblémájú autónk nem is, de olyan Fordunk lehet, amit a BlackBerry fejlesztői okosítanak.

Négyszáz BlackBerry-alkalmazottal bővül a Ford Motor connected car fejlesztőcsapata. Többek között ezt tartalmazza az a hosszú távú partneri megállapodás, melyet a napokban kötött a kanadai telefongyártó és a Ford.

A megállapodásról a BlackBerry szóvivője úgy nyilatkozott, hogy az felgyorsíthatja a vállalat átalakulást. A vállalat vezérigazgatója, John Chen gyakorlatilag kinevezése óta azon dolgozik, hogy szoftverfejlesztő és szolgáltató céggé váljanak. A Ford ezzel lényegében megduplázza a connetcted car fejlesztéseken dolgozó csapatának létszámát.

Önvezető autó lehet a cél

A szorosabb együttműködés tavaly októberre nyúlik vissza: akkor kezdte a BlackBerry közvetlenül szállítani a QNX operációs rendszerét a Fordok infotainment rendszeréhez. Ezt korábban a Panasonicon keresztül szállította a cég. A QNX-vezér, John Wall akkor annyival intézte el a közvetlen szállítás hozadékát, hogy így további szoftveres megoldások terén is nagyobb lehetőség nyílik az együttműködésre.

Bár a BlackBerry leányvállalata alapvetően autók szórakoztató központjához szállít operációs rendszert, már az októberi megállapodás kapcsán rebesgették azt is, hogy a kanadaiak az autonóm jármű szoftveres hátterén dolgoznak. Az például köztudott volt, hogy olyan startupokkal dolgoznak együtt, melyek akadály érzékelése esetén automatikusan működésbe lépő fékrendszert fejlesztenek.

A BlackBerrynél komoly szakértelem halmozódott fel ezen a téren, nem véletlen, hogy az Apple, a Google és az az Uber is csábított át a QNX-től szakembert saját önvezető autós projektjébe. Magát az operációs rendszert pedig már negyven autógyártó használja.

A Fordban mindenesetre jó szövetségesre lelhet, ugyanis Mark Fields, az autógyártó vezérigazgatója, korábban arról beszélt, hogy 2021-ig százezer robottaxit szeretnének értékesíteni, az évtized közepére pedig a végfelhasználóknak szánt önvezető autók is piacra kerülhetnek.

A politikai is beleszólhat az együttműködésbe

A kanadai miniszterelnök, Justin Trudeau egyelőre még azért kampányol, hogy az autós projektben dolgozó 400 munkahely maradjon Kanadában. Ugyanakkor a Ford még állami támogatást is kapott, hogy 800 új munkahelyet teremtsen a windsori gyárában, és Donald Trump elnök is próbál nyomást gyakorolni az ágazatra, hogy külföldre kiszervezett tévekenységei egy részét vigye vissza az USA-ba.

A BlackBerrynek létkérdés, hogy megtalálja új helyét a világpiacon. Egy évtizede még ott volt a mobilpiac élcsapatában – akárcsak a Nokia –, hogy az Android és az Apple mindenkit elsöprő  rohama után gyakorlatilag teljesen eltűnjön a mobilpiacról. Tavaly jelentették be, hogy felszámolják a mobilfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó részlegeket, és azt külső partnerekkel viszik tovább.

Ezzel párhuzamosan viszont folyamatosan növelik a szoftverfejlesztési és tanácsadási részlegeket. Az azonban már a tavalyi pénzügyi eredményekből is látszott, hogy az irányváltás közel sem egyszerű. Habár a telefoneladások nagyon gyengék voltak, még mindig többet hoztak a konyhára, mint a szoftverfejlesztés. A mostani, Forddal kötött megállapodás átmenetileg akár segíthet is a cégen, hogy olcsóbban ússza meg az átalakulást.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.