Az internetezők 55 százaléka tervezi, hogy a webről választ valamilyen ajándékot. Egy részük ráadásul vakon megbízik bármiben - derül ki a Webroot biztonsági cég felméréséből.
A Webroot a közelgő ünnepekre való tekintettel azt vizsgálta az amerikai, nagy-britanniai és ausztrál válaszadók körében, hogyan változott az online vásárlók aránya, és milyen helyeket, módszereket preferálnak azok, akik már rávették magukat, hogy nem a boltokban tülekedve szerzik be a "fa alá valót".

Tavaly egyébként csupán a megkérdezettek 38 százaléka válaszolta, hogy szeretne internetes forrásokból vásárolni, így a növekedés kifejezetten jelentősnek mondható. Viszont az sem mindegy, hol keresgélnek a felhasználók, hogyan érdemes készülniük a webshopok üzemeltetőinek.

A karácsonyi online vásárlók 48 százaléka válaszolt úgy a felmérésre, hogy bizony nem tematikus webshopokban vagy gyártói, forgalmazói honlapon keresi meg a kiválasztott árut, hanem bizony a Google vagy a Microsoft keresőjét használja. Ráadásul az így keresők több, mint fele, egészen pontosan 59 százalékuk az első pár oldal találataiból választ, így itt is azok a webshopok nyernek, akik megfelelő optimalizálással a találati listák elején tudnak maradni.

Nemtörődöm vásárlóközönség
A biztonság témaköre szintén több kérdés erejéig szerepelt a felmérésben, és eléggé elszomorító eredményeket hozott. A felhasználók jó része ugyanis nincs tisztában az internetes vásárlás veszélyeivel - pletykák szintjén persze megfelelően felkészültek, ám sokuknak fogalma sincs, mire kell figyelniük.

Tedd hatékonyabbá webshopodat!
A 30 legnépszerűbb online kereskedő

A webes vásárlók 37 százaléka van azzal tisztában, hogy érdemes más és más jelszavakat használniuk különböző webshopokban, és 52 százalékuk (akár nemtörődömségből, akár a megfelelő tudás hiányában) nem figyel oda arra, hogy biztonságos https kapcsolattal rendelkező boltokban fizessen. A felhasználók fele (értelemszerűen a másik fele) viszont tisztában van a hitelesített oldalak és szolgáltatások mibenlétével, és csak olyan oldalon vásárol, amelynek valamilyen általa is ismert biztonsági követelménynek is megfelel.

A megkérdezetteknek ráadásul majdnem harmada állította, hogy reklámcélú e-mailek akciókat ígérő hivatkozásaira is szívesebben kattint karácsony környékén, így a spammerek csapdájába is bizonyára sokuk belepottyan.

Figyeljünk a biztonságra A Webroot kutatási vezetője, Jeff Horne mindenesetre kiemelte: csupán azzal, hogy ellenőrizzük egy webshop alapvető biztonsági szintjét, tehát a biztonságos https kapcsolat, vagy épp valamilyen tanúsítvány meglétét, máris sokat teszünk az internetes csalások kivédésére. Ezek mellett pedig óvatosan bánjunk a reklámlevelekkel (még akkor is, ha egyáltalán nem látszanak spamnek), és a keresőkben megtalált oldalakat is érdemes úgy meglátogatni, hogy nem a hivatkozást kattintjuk le, hanem beírjuk az oldal címét.

El az útból! Érkezik az OpenAI legújabb üdvöskéje

Ha van is fék az MI-vonaton, azt senki nem akarja használni. A ChatGPT fejlesztője az emberi szintű problémamegoldásra képes o3 modell beharangozásával zárta az évet.
 
Hirdetés

Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel

Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.

A szoftveresen definiált WAN hálózatok kiépítése jóval komplexebb feladat egy hagyományos hálózati fejlesztésnél.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.