Az internetezők 55 százaléka tervezi, hogy a webről választ valamilyen ajándékot. Egy részük ráadásul vakon megbízik bármiben - derül ki a Webroot biztonsági cég felméréséből.
Hirdetés
 
A Webroot a közelgő ünnepekre való tekintettel azt vizsgálta az amerikai, nagy-britanniai és ausztrál válaszadók körében, hogyan változott az online vásárlók aránya, és milyen helyeket, módszereket preferálnak azok, akik már rávették magukat, hogy nem a boltokban tülekedve szerzik be a "fa alá valót".

Tavaly egyébként csupán a megkérdezettek 38 százaléka válaszolta, hogy szeretne internetes forrásokból vásárolni, így a növekedés kifejezetten jelentősnek mondható. Viszont az sem mindegy, hol keresgélnek a felhasználók, hogyan érdemes készülniük a webshopok üzemeltetőinek.

A karácsonyi online vásárlók 48 százaléka válaszolt úgy a felmérésre, hogy bizony nem tematikus webshopokban vagy gyártói, forgalmazói honlapon keresi meg a kiválasztott árut, hanem bizony a Google vagy a Microsoft keresőjét használja. Ráadásul az így keresők több, mint fele, egészen pontosan 59 százalékuk az első pár oldal találataiból választ, így itt is azok a webshopok nyernek, akik megfelelő optimalizálással a találati listák elején tudnak maradni.

Nemtörődöm vásárlóközönség
A biztonság témaköre szintén több kérdés erejéig szerepelt a felmérésben, és eléggé elszomorító eredményeket hozott. A felhasználók jó része ugyanis nincs tisztában az internetes vásárlás veszélyeivel - pletykák szintjén persze megfelelően felkészültek, ám sokuknak fogalma sincs, mire kell figyelniük.

Tedd hatékonyabbá webshopodat!
A 30 legnépszerűbb online kereskedő

A webes vásárlók 37 százaléka van azzal tisztában, hogy érdemes más és más jelszavakat használniuk különböző webshopokban, és 52 százalékuk (akár nemtörődömségből, akár a megfelelő tudás hiányában) nem figyel oda arra, hogy biztonságos https kapcsolattal rendelkező boltokban fizessen. A felhasználók fele (értelemszerűen a másik fele) viszont tisztában van a hitelesített oldalak és szolgáltatások mibenlétével, és csak olyan oldalon vásárol, amelynek valamilyen általa is ismert biztonsági követelménynek is megfelel.

A megkérdezetteknek ráadásul majdnem harmada állította, hogy reklámcélú e-mailek akciókat ígérő hivatkozásaira is szívesebben kattint karácsony környékén, így a spammerek csapdájába is bizonyára sokuk belepottyan.

Figyeljünk a biztonságra A Webroot kutatási vezetője, Jeff Horne mindenesetre kiemelte: csupán azzal, hogy ellenőrizzük egy webshop alapvető biztonsági szintjét, tehát a biztonságos https kapcsolat, vagy épp valamilyen tanúsítvány meglétét, máris sokat teszünk az internetes csalások kivédésére. Ezek mellett pedig óvatosan bánjunk a reklámlevelekkel (még akkor is, ha egyáltalán nem látszanak spamnek), és a keresőkben megtalált oldalakat is érdemes úgy meglátogatni, hogy nem a hivatkozást kattintjuk le, hanem beírjuk az oldal címét.

10 milliárd dollárért válik meg informatikai cégeitől a Boeing

A Thoma Bravo magántőketársaság ezért a tetemes summáért összesen négy leányvállalatot vesz át a gondokkal küzdő repülőgépgyártó óriástól.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.