Közel félmillió felhasználó ügyfélkapu bejelentkezési jelszava jár le január 1-jén. Az adóhatóság a napokban közleményben hívta fel a figyelmet, hogy mindenki ellenőrizze a lejárati dátumot, és amennyiben esedékes, hosszabbítsa meg azt.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapján közzétett tájékoztató ismerteti: az ügyfélkapu jelszó lejárati dátuma a
Magyarország.hu portálon, az ügyfélkapuba bejelentkezést követően a "Saját adatok" menüpont alatt ellenőrizhető, illetve módosítható. A lejárati dátum változtatásához nincs szükség új jelszó beállítására, egyszerűen megtehető a régi jelszó megerősítésével is, adatvédelmi szempontból azonban indokolt a jelszócsere.
Az ügyfélkapuval, illetve a jelszó lejáratának dátumával kapcsolatban az ügyfelek további tájékoztatást kaphatnak az
Ügyfélkapun, vagy a Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül a 24 órában helyi tarifával hívható 1818-as telefonszámon vagy a
[email protected] e-mail címen.
Hosszabbított határidő ■ A jelszó megváltoztatására egy két éve hatályba lépett jogszabály miatt van szükség, amely alapján megszűnt az ügyfélkapus regisztráció idejének ötéves korlátozása. A szolgáltatás mindaddig a regisztrált felhasználó rendelkezésére áll, amíg azt meg nem szünteti. Az ügyintézés biztonsága érdekében viszont legfeljebb két évig érvényes csak a regisztrációkor választott jelszó. Ebből a szabályváltozásból következik, hogy holnaptól a két évnél régebben regisztráltak nem tudnak majd belépni a rendszerbe, ha nem változtatják meg a jelszót.
Idén októberben így
mindenkinek lejárt volna a jelszava, aki 2009. október 1. előtt regisztrált, a a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) azonban három hónappal meghosszabbította ezeknek az érvényességét. A Magyar Könyvizsgálói Kamara
részletes tájékoztatóban mutatja be, hogyan lehet ellenőrizni, mikor jár le a jelszó, és hol lehet azt megváltoztatni.