Kétfaktoros azonosítással erősítette meg a Twitter a felhasználói fiókokhoz történő hozzáférést. A döntést hosszas hezitálás után hozták meg.
A Twitter közel sem csak végfelhasználói platform. Egyes gyártó cégek, szolgáltatók is használják felhasználóikat támogató felületként. Csakhogy – és ebben a Twitter nem egyedülálló netes szolgáltatás – rengeteg probléma merül fel a felhasználói hitelesítésekkel kapcsolatban. Pár hónapja például negyedmillió Twitter-felhasználó jelszava került illetéktelenek kezébe. De támadás érte például a New York Times, a Wall Street Journal, a Jeep és a Burger King Twitter-fiókját, de a Twitter saját rendszerét is.

Egy jelszó nem jelszó Sokszor bebizonyosodott: a kizárólag jelszóra épülő bejelentkezés könnyen sebezhetővé válik. Ezért használnak egyre több helyen kétfaktoros azonosítást: a jelszót SMS-ben küldött, egyszer használatos kóddal kombinálják, okostelefonokon futtatható alkalmazásokat vagy tokent használnak. A legtöbb bank kétszintű azonosítást alkalmaz, de az Apple, a Facebook és a Google is lehetőséget ad erre. Most végre a Twitter is csatlakozik ehhez a körhöz. A múlt héten hivatalosan is elindították az új rendszert.

Benne vagy a negyedmillióban? Twittertől a kiberháborúig
Szigorúbb kiberbiztonsági szabályozást akar az EU

Az új védelem opcionális, azaz nem kötelező igénybe venni. Leginkább az SMS-alapú azonosításhoz hasonlít. A funkció élesítéséhez mindössze be kell kapcsolni a biztonsági beállításokban az extra hitelesítést, és egy teszt üzenet megérkezését követően már használható a biztonságosabb bejelentkezés. A felhasználónak a neve és jelszava után egy SMS-ben érkező, hat karakterből álló kódot is meg kell adnia ahhoz, hogy bejuthasson a fiókjába.

A technika már adott, de mint arra a Ken Pickering, a CORE Security fejlesztési vezetője, felhívta a figyelmet, a neheze csak most jön: meg kell győzni a felhasználókat, hogy használják is az új lehetőséget.

(A cikk a Biztonságportálon megjelent írás szerkesztett változata.)

A törvényhozóknak sem tetszik, hogy már a gondolatokból is árucikket faragnak

Nem újdonság, hogy folyamatosan gyűjtik és értékesítik az emberek személyes adatait azok a cégek, amelyeknek az alkalmazásait használják, de még ebben is szintlépést jelenthet, amit a neurotechnológiai vállalatok művelnek.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.