A napokban indította el a Facebook az internet átkaroló letámadását - nyilvánossá válnak az adataink a közösségi oldalhoz csatlakozó alkalmazások számára, egy "lájkolás" alapján reklámcéltáblák lehetünk - szerencsére tehetünk ez ellen, pár kattintás az egész.

Üzleti szempontból hatalmas lépés a Facebook nyitása, hiszen mostantól szabad az út afelé, hogy az egész internet egy nagy, közösségi játszótérré váljon. Ha például bármilyen Facebook-partner oldalon (amiből minden bizonnyal egyre több lesz) végigpörgetünk egy videót, elolvasunk egy hírt vagy megnézünk egy képet, ugyanúgy "lájkolhatjuk", mint a Facebookon olvasott kommenteket vagy megosztásokat. Egy idő után személyre szabott tartalmakat kínálhatnak egyes weboldalak a közösségi szolgáltatások adatai alapján összegyűjtött kedvenceink alapján, és persze jöhetnek a kéretlen reklámok, ajánlatok tonnaszám. De csak akkor, ha hagyjuk.

Ha nem lájkoljuk a lájkolást | A fenti webes közösségi összefonódásért a Facebook Instant Personalization szolgáltatása felel, amit könnyedén kiiktathatunk. Jelentkezzünk be Facebookra, majd a jobb felső sarokban nyissuk ki az Account (magyar Facebook felület esetén Profilom) menüt. A lenyíló menüben a Privacy Settings (Adatvédelmi beállítások) pontra kattintva a lehetőségek tárházába jutunk, ahol beállíthatjuk, pontosan ki, mit láthat a közösségi tevékenységeinkből.

Minket most legelőször az Applications and Websites (Alkalmazások és Weboldalak) bekezdés érdekel, kattintsunk is rá. A megjelenő oldal legalsó menüpontja, az Instant Personalization (Azonnali Személyreszabás) mellett az Edit Setting gomb a titok nyitja: rákattintva egy rövid leírást kapunk a szolgáltatás lényegéről, alul pedig egy kijelölőnégyzetet találunk - ha ebből eltávolítjuk a kijelölést, a Facebook ezentúl nem küldi tovább jelenlegi és jövőbeni partnereinek kedvenceink listáját vagy bármilyen egyéb adatot.

Fecsegő barátok ellen | Persze ez még csak az első lépés saját magunk "titkosításához", mivel minél több barátunk, ismerősünk van Facebookon, annál nagyobb a lehetőség arra, hogy ezek a kedves emberek a világba kürtölik, mit szeretünk, mit osztottunk meg, és mire voltunk kíváncsiak. A hatás ugyanaz - a partneroldalak ezt is megjegyzik, és végül újra jönnek a "fantasztikus, csak nekünk szóló lehetőségek"...

Az ilyen esetek megoldásához ugorjunk vissza egy szintet az Applications and Websites részhez, ahol egy "What your friends can share about you", azaz "Információk, melyeket az ismerőseid megoszthatnak rólad" sort találhatunk. Emellett ugyanúgy megtalálható a szerkesztő gomb, erre kattintva részletes lista jelenik meg arról, milyen információtípusokat adhatnak tovább barátaink az állapotfrissítésektől kezdve a fényképeinken át vallási és politikai nézeteinkig. Csupán egyenként el kell távolítanunk a kijelöléseket a nem kívánt opciók elől, és máris újra egy fokkal biztonságosabban érezhetjük magunkat.
 

A ConnectSafely videója a Facebook személyes beállításairól

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.