A kínai üzemek képtelenek tartani a lépést, problémák vannak az alkatrész ellátottsággal is.

Soha nem adott el ennyi iPhone-t az Apple 24 óra leforgása alatt, hiszen az előző modell bejelentése után is „csak” kétmillió előrendelés érkezett a készülékekre. Az iPhone 6, illetve annak nagyobbik kiadása, a 6 Plus esetében ez a szám 4 millió, ami próbára teszi a gyártást végző Foxconn üzemeit is.

Ahogy a csövön kifér

A tajvani székhelyű és évek óta az Apple-nek dolgozó vállalat megállás nélkül toborozza az új munkásokat az iPhone 6 összeszereléséhez úgy, hogy eddig is 200 ezren dolgoztak kizárólag az Apple mobilokon (a teljes Kínában dolgozó állomány 1 millió fő). A Wall Street Journal úgy értesült, hogy a munkákat Kína északi részében, Zhengzhouban található üzem végzi, ahol az iPhone-ok főbb alkotóelemeit, például a fém készülékházakat készítik elő.

Ha egyetlen nap alatt négy millió mobilra érkezett megrendelés, ez azt jelenti, hogy a következő hónapokban ennek többszörösét kell elkészítenie a Foxconnak, így a cég zhengzhoui gyárában 100 összeszerelő sor működik megállás nélkül, a nap 24 órájában. A várható és már most jelentkező nehézségeket az okozza, hogy a korábbiakkal ellentétben most kizárólag a Foxconn az Apple partnere, akinek párhuzamosan két különböző modellt kell a gyártósoron tartania és azokból hatalmas mennyiséget elkészítenie.

Baj van a kijelzőkkel

A Wall Street Journalnak nyilatkozó bennfentesek elárulták, hogy naponta 140 ezer iPhone 6 Plus, és 400 ezer iPhone 6 készül el az üzemekben, de még ez sem teljesen elég ahhoz, hogy az előrendelési igényeket kielégítsék. Csak úgy tudják a problémát kezelni, hogy az 5,5 colos kijelzőjű iPhone 6 Plushoz csak hosszabb, három, négy hetes várakozási idő mellett lehet rendelni, míg a kisebbik verzió esetében már beleférnek a 7-10 napba is.

A másik problémás terület a kijelzők kérdése, mivel a belső források azt állítják, hogy a beszállítók nehezen tartják a lépést az igényekkel. Főleg a nagyobbik, 5,5 colos panellel vannak gyártási akadozások, amit csak tovább nehezít az a körülmény, hogy a kijelzők az úgynevezett in cell technológiával készülnek, ami azt jelenti, hogy az érintés érzékeny felületet magába az LCD-be integrálják, amivel még inkább olyan érzése van a felhasználónak, hogy magát a felületet mozgatja, viszont ez bonyolítja a gyártást.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.