Nem tudni igazán, mi az oka, de ezen a héten itthon mintha mindenki az Y generáció munkapiaci hatásaival foglalkozna. Sorra jönnek ki az 1980 után születettek munkahelyi elvárásával kapcsolatos felmérések, statisztikák. Csütörtökön rendezte például ezzel kapcsolatos nyílt napját a Microsoft Magyarország, ahová 60 egyetemistát hívtak meg a Budapesti Műszaki Egyetemről, a Corvinusról és az Óbudai Egyetemről. Pénteken pedig a Magyar Telekomnál ismertetik a CaseSolvers Y generációval kapcsolatos felmérését, a távközlési nagyvállalat fiataloknak szóló állásprogramjait.
Kalandtúra és szabadulószoba
A Meet Microsoft esemény egy különleges kalandtúrát kínált az érdeklődő fiataloknak. Részt vehettek többek között karriertanácsadáson, kipróbálhatták magukat egy csoportmunkára épülő, egyedi szabadulószobában, és kicsit részletesebben is megismerkedhettek az anyavállalat eddigi történetével.
A nap végére maradt a kerekasztal-beszélgetés, amelyen az Y generációt kutató szakértők – köztük Y generációsok is – beszéltek ennek a nemzedéknek a munkával és általában az élettel kapcsolatos elvárásairól, illetve arról, hogy cserébe ezért ők mire hajlandóak. Friedl Zsuzsanna, a Microsoft Magyarország HR-vezetője elmondta, hogy a munkaadókat, ha lehet, manapság még nagyobb kihívás elé állítja a tehetségek megtalálása, ami a szóban forgó eseménynek is az egyik célja volt.
Elhangzott, hogy a Y generáció tagjai komoly elvárásokkal lépnek ki arra a munkaerőpiacra, amelyet egyébként már közel sem az elődök életének egy részében megszokott biztonság jellemez. A karrierépítés és a pörgés a mai huszasok-harmincasok számára is fontos, de utóbbi nem a kiégés mértékéig.
A pénz nem minden, fontos a folyamatos szakmai fejlődés
A munkahelyi erőviszonyokat, a főnök-beosztott kapcsolatot manapság már nem a fölé-alárendeltség határozza meg, hanem a bizalom, amit mindkét oldalnak ki kell érdemelnie, valamint a munka terén nyújtott teljesítmény. A szakértők egyetértettek abban is, hogy az új generációnál nem lehet mindent a pénzzel elintézni, közülük a többség pályája elején előbbre helyezi a szakmai fejlődést segítő karrierutat.
Az Y generáció tagjai a munkahelyeken is ugyanazokat a technikai feltételeket várják el, amelyekhez otthon és a tanulmányaik során hozzászoktak. A technológiai ismeretek fontosságát támasztják alá a kutatások is, amelyek szerint Nyugat-Európában a fiatalok 78, Közép-Kelet-Európában 92 százaléka véli úgy, hogy IT-tudása megkönnyíti számára az álláskeresését, és ugyanilyen arányban részesítik előnyben azokat a vállalatokat, amelyek a legújabb technológiai eszközöket biztosítják a munkavégzéshez.
Az elvárások ma már mások a konkrét munkahellyel és a munkaidővel kapcsolatban is. "Ebben nagy szerepet játszik a felhőtechnológia, amelynek révén ma a munka akkor és ott van, amikor és ahol a felhasználó akarja" – emelte ki Friedl Zsuzsanna.
Oracle: a fitalok jobban ráéreznek...
Az Y generáció hatása a gazdaság minden terén érezhető. Mobileszköz-használatuk komoly hatást gyakorol még a vendéglátóiparra is, mint azt az Oracle napokban nyilvánosságra hozott kutatása mutatta. A globális felmérés keretében 9 ezer fiatalt kérdeztek meg arról, hogyan használják a technológiát hotelekben, éttermekben, bárokban és kávézókban. (Mielőtt meglepődne valaki, hogy miért vizsgálja az Oracle a vendéglátóipart: a vállalat két éve vásárolta fel 5 milliárd dollárért a Micros Systemst, amely szoftveres és hardveres megoldásokat, például intelligens szállodai kártyarendszereket és felhőalapú étterem-menedzsment rendszereket szállít a vendéglátóipari és kiskereskedelmi cégeknek.)
A jelentés fontosabb megállapításai szerint a válaszadók 39 százaléka már kért házhozszállítást, vagy rendelt az okostelefonja segítségével, 20 százalékuk pedig már használt mobil eszközt a szállodába való bejelentkezésekor. Az Y generáció 52 százaléka használná a mobil eszközét arra, hogy az éttermek, bárok és kávézók kínálta hűségprogramokat kihasználja. Azt szeretnék, hogy ragaszkodásukat elismerjék személyre szabott jutalmakkal. Ez az üzemeltetőnek is hasznos, hiszen óriási lehetőséget kínál arra, hogy értékes adatokat gyűjtsön a fogyasztói magatartásról, és ennek alapján célzott promóciókat indítson.
A vendéglátóipari munkaadók technológia iránti fogékonyságának a felmérésekor az ágazatban dolgozó fiatalok 36 százaléka vélte úgy, hogy cégének van még hová fejlődni. A munkáltatók azonban még nem igazán építik bele az üzletfejlesztésbe az építő kritikából nyerhető információkat: a kutatás szerint ugyanis a megkérdezett fiatalok 15 százaléka állította csupán azt, hogy munkaadója az ő véleményére is kíváncsi volt azzal kapcsolatban, hogy mit lenne érdemes újítani.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak