Arcfelismeréses védelem, automatikus vészhívás és személyre szabott vezetési élmény is szerepel a Ford rövid és hosszabb távú fejlesztési tervei között.

Az autók is az informatika kapcsán mostanság az autonóm pilóta körül zajlik a legtöbb diskurzus, ám nem feltétlenül kell kiengedni a kormánykereket a kezünkből ahhoz, hogy az informatika segítségével egy kicsit biztonságosabb vagy éppen kényelmesebb lehessen az autózás. A Ford legújabb kutatási projektje is ez utóbbi kategóriában igyekszik valami értékeset alkotni.

Processzorok és professzorok

Az autógyártó a fejlesztésekhez megnyerte magának az Intelt is: a chipszállító mérnökei mellett antropológusok, sőt néprajzkutatók is képviseltetik magukat a kutatói csapatban. A fejlesztések célja, hogy beépített extra kamerák, illetve a kocsiban alapból megtalálható szenzorok segítségével új alkalmazásokat, funkciókat tudjanak beépíteni a járművekbe.

A Project Mobii elnevezésű együttműködés gyümölcse lehet például egy arcfelismerő rendszer, amely automatikusan ellenőrzi a volán mögé ülő személyt. Ha a kocsi tulajdonosa, vagy egy engedélyezett másik személy az, akkor rögtön a számára megfelelő beállításokkal (naptár, kedvenc zenék, kontaktok) indul a középen található kommunikációs konzol. Amennyiben azonban a gép nem találja az adatbázisában az arcot, egy fotót készít és elküldi azt a tulajdonos telefonjára engedélyezésre. Elég érdekes eset lehet majd, amikor az autótolvaj saját maga ül modellt a rendőrségi feljelentéshez csatolt portréhoz. 

Az arcfelismerést egyébként egy sor más területen is igyekszenek felhasználi. Például a gyermekük felelősségteljes magatartásában visszafogottan bízó szülők összekapcsolhatják a vezetés engedélyezését egy sor szabály betartásával. Beállítható lehet majd többek között a maximális megengedett sebesség, az indulástól számított bejárható hatósugár vagy éppen az automata vezetési segédletek kötelező használata. De a feledékeny vezetőkön is segíthet a fejlesztés, hiszen ha nem emlékszünk, hogy elpakoltuk-e a csomagtartóba a táskánkat, akkor telefonról távolról benézhetünk a kocsi utasterébe, és vagy megnyugszunk, vagy loholhatunk vissza.

Részletekbe menő vészhívás

A fenti fejlesztések még csak a kutatási fázisban járnak, de a cég a közelmúltban egy jövőre bevethető extra alkalmazást is bemutatott. Ennek lényege, hogy ütközésnél az autó nem csupán automatikusan értesíti a központi segélyhívót a baleset helyszínének koordinátáival, de egy sor egyéb, hasznos információval is ellátja a hívást fogadó személyt. Például a bekapcsolt biztonsági övek alapján közli a kocsiban utazók valószínű számát, az ütközések irányát, típusát, vagy éppen a balesetnél mért sebességcsökkenést. A gyors, automata tájékoztatást követően pedig bekapcsolja a kihangosított hívást, így az utastérben szerencsés esetben eszméletnél lévő személyek azonnal kommunikálhatnak a diszpécserrel.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.