A cég technológiai csomagjának végső célja az önjáró autók megalkotása.

Az intelligens otthonokon, valamint a viselhető eszközökön kívül az autók világa jelenleg a legvonzóbb fejlesztési terület a nagyvállalatok számára. A Google, az Apple, az NNG mind az autók belakásában lát fantáziát, abban, hogy a második otthonunkként működő járműveket behálózzák és az egyéb élethelyzetekben használt szolgáltatásokat elvigyék a kocsik műszerfalaiba. A mezőny most egy újabb nehézsúlyú játékossal bővül, mivel az Intel is bejelentette az autókkal kapcsolatos terveit.

A kód neve: IVS

Az In-Vehicle Solutions névre hallgató technológia hosszú távú célja a vállalat szerint az, hogy a gépjárművek saját magukat is irányítani tudják, addig pedig azt szeretnék elérni, hogy a járművek még átfogóbb információközlésre legyenek képesek, több segítséget nyújtsanak tulajdonosainak. Itt egy olyan hardver- és szoftvertermék-családról van szó, amely egy integrált operációs rendszert, egy köztesszoftvert (middleware szoftver) és egy fejlesztőkészletet tartalmaz.

Az Intel arra számít, hogy ennek a szabványos platformnak köszönhetően az infotainment fejlesztés ideje több mint tizenkét hónappal, a költségek pedig akár 50 százalékkal csökkennek, s így lehetővé válik az autógyártók számára, hogy műszaki erőforrásaikat a technológiai innovációra és a gépkocsivezetés élményére összpontosítsák. A vállalat által kiadott közlemény egyelőre csak általánosságokban beszél a várható fejlesztési irányokról, egyedül a vezetéssegítő funkciókat, valamint az önjáró autók vízióját említi.

A dolgok és az ő internetük

Nem véletlen a nyitás az autóipar felé, hiszen a cég Internet of Things, azaz dolgok internete területével foglalkozó üzletága az előző év hasonló időszakához képest 32%-kal, 482 millió dollárra növelte bevételét, elsősorban a gépjárműveknél használt infotainment fedélzeti rendszerek iránti felfokozott keresletnek köszönhetően.

Az Intel az alapok lerakását már 2012-ben megkezdte, amikor megalapította a 100 milliárd dolláros Intel Capital Connected Car nevű pénzügyi alapot, amelynek célja, hogy felgyorsítsa az autóipari fejlesztéseket, valamint olyan új technológiák születését segítse elő, amelyek lehetővé teszik a jövőbeli autonóm gépjárművek megvalósítását. A legutóbbi beruházás célpontja a ZMP volt, amely autonóm vezetői platformok, illetve a jövőbeli közlekedésnél kritikus fontosságú érzékelők, radarok és kamerák által összekötött gépjárművek fejlesztésével foglalkozik.

Mobilitás

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.