A Google alkalmazásboltja kétszer annyi letöltésből majdnem feleannyit bevételt termel, mint az Apple-é.

Valószínűleg sokan látatlanban is megszavazták volna, hogy az Apple Store jövedelmezőbb, mint a Google Play. De hogy ennyire?

Az App Annie legújabb jelentése közöl két grafikont, amelyben minden lényeges benne van a két online alkalmazásbolt működésének jövedelmezőségéről. Az egyik a letöltések számának a növekedését, a másik pedig az ebből származó bevétel változását mutatja.

A tanulmány ugyan nem közöl konkrét adatokat, csak indexált értékeket (a grafikonokon a kiinduló évet véve 100-nak), ám így is szépen mutatja, hogy milyen változások történtek a két alkalmazásbolt jövedelmezősége terén.

Kétszer annyi Google app

A letöltések számában 2013 óta nagyon elszaladt a Google alkalmazásboltja az Apple App Store-jától: míg 2013-ban minimális különség volt a letöltések számában, addig 2015-ben már kétszer annyit letöltést regisztrálhatott a Google Play, mint az iOS-es App Store. A grafikon azt is jól mutatja, hogy az Apple boltja ebből a szempontból gyakorlatilag stagnált, míg a Google duplázni tudott.

Ez önmagában nagyon szép eredmény. Ám ha mögé odatesszük az androidos és iOS-es készülékek piaci részesedését, már kevésbé mutatós. Az IDC mérései szerint ugyanis 2014-ben (ez egyelőre az utolsó adat, amit a kutató cég teljes évre kiadott) az Android piaci részesedése az okostelefon-piacon 81,5 százalék volt, míg az iOS-é kevesebb mint ötöde, csupán 14,8 százalék. Innen nézve ez az eredmény inkább a Google-re nézve gyászos.

A letöltésszám növekedési üteme az Apple App Store-ban
és a Google Playben 2013-tól

(Forrás: App Annie)

A Google egyébként főleg a feltörekvő piacokon – jelentés Brazíliát, Indiát, Indonéziát, Mexikót és Törökországot emeli ki – nyert nagyot.

Majdnem fele annyi bevétel

A letöltésbeli fölényét egyelőre a jövedelmezőség terén nem sikerült kamatoztatnia a Google-nek. Az alábbi grafikon jól mutatja, hogy ha kis mértékben is, de ezen a téren az Apple még növelni is tudta előnyét a Google Playhez képest. Míg 2014-ben csak 70 százalékkal hozott többet, addig tavaly már 75-tel.

A bevételnövekedés forrása elsősorban Kína, az Egyesült Államok és Japán piaca voltak. A jelentés arra is kitér, hogy milyen jellegű alkalmazásokból tevődik össze a bevétel. A Google Play bevételeinek 90 százaléka játékokból jön, míg az iOS-nél csupán 75 százaléka.

Az App Store és a Google Play termelte bevétel mövekedése 2013-tól

(Forrás: App Annie)

Az App Store-os letöltések országrangsorában egyébként Kína vezet, második az Egyesült Államok (tavaly óta helyet cseréltek), majd sorrendben Japán, az Egyesült Királyság és Oroszország következik. A bevételeket nézve kicsit módosul a lista: Egyesült Államok, Japán, Kína, Egyesült Királyság és Ausztrália a sorrend. A letöltésszám rangsorában ötödik Oroszország viszont a tízes listára sem került fel.

A Google Playnél a letöltési rangsor első öt helyén sorrendben az Egyesült Államok, Brazília, India, Oroszország és Mexikó állnak. A bevételi listán pedig Japán, Egyesült Államok, Dél-Korea, Tajvan, Németország a sorrend.

Jól látható, hogy két lista meglehetősen eltér, gyakorlatilag csak az USA Japán az a két ország, ahonnan mindkét alkalmazásboltnak jelentősebb bevétele származik.

Mobilitás

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.