Valószínűleg sokan látatlanban is megszavazták volna, hogy az Apple Store jövedelmezőbb, mint a Google Play. De hogy ennyire?
Az App Annie legújabb jelentése közöl két grafikont, amelyben minden lényeges benne van a két online alkalmazásbolt működésének jövedelmezőségéről. Az egyik a letöltések számának a növekedését, a másik pedig az ebből származó bevétel változását mutatja.
A tanulmány ugyan nem közöl konkrét adatokat, csak indexált értékeket (a grafikonokon a kiinduló évet véve 100-nak), ám így is szépen mutatja, hogy milyen változások történtek a két alkalmazásbolt jövedelmezősége terén.
Kétszer annyi Google app
A letöltések számában 2013 óta nagyon elszaladt a Google alkalmazásboltja az Apple App Store-jától: míg 2013-ban minimális különség volt a letöltések számában, addig 2015-ben már kétszer annyit letöltést regisztrálhatott a Google Play, mint az iOS-es App Store. A grafikon azt is jól mutatja, hogy az Apple boltja ebből a szempontból gyakorlatilag stagnált, míg a Google duplázni tudott.
Ez önmagában nagyon szép eredmény. Ám ha mögé odatesszük az androidos és iOS-es készülékek piaci részesedését, már kevésbé mutatós. Az IDC mérései szerint ugyanis 2014-ben (ez egyelőre az utolsó adat, amit a kutató cég teljes évre kiadott) az Android piaci részesedése az okostelefon-piacon 81,5 százalék volt, míg az iOS-é kevesebb mint ötöde, csupán 14,8 százalék. Innen nézve ez az eredmény inkább a Google-re nézve gyászos.
A letöltésszám növekedési üteme az Apple App Store-ban
és a Google Playben 2013-tól
(Forrás: App Annie)
A Google egyébként főleg a feltörekvő piacokon – jelentés Brazíliát, Indiát, Indonéziát, Mexikót és Törökországot emeli ki – nyert nagyot.
Majdnem fele annyi bevétel
A letöltésbeli fölényét egyelőre a jövedelmezőség terén nem sikerült kamatoztatnia a Google-nek. Az alábbi grafikon jól mutatja, hogy ha kis mértékben is, de ezen a téren az Apple még növelni is tudta előnyét a Google Playhez képest. Míg 2014-ben csak 70 százalékkal hozott többet, addig tavaly már 75-tel.
A bevételnövekedés forrása elsősorban Kína, az Egyesült Államok és Japán piaca voltak. A jelentés arra is kitér, hogy milyen jellegű alkalmazásokból tevődik össze a bevétel. A Google Play bevételeinek 90 százaléka játékokból jön, míg az iOS-nél csupán 75 százaléka.
Az App Store és a Google Play termelte bevétel mövekedése 2013-tól
(Forrás: App Annie)
Az App Store-os letöltések országrangsorában egyébként Kína vezet, második az Egyesült Államok (tavaly óta helyet cseréltek), majd sorrendben Japán, az Egyesült Királyság és Oroszország következik. A bevételeket nézve kicsit módosul a lista: Egyesült Államok, Japán, Kína, Egyesült Királyság és Ausztrália a sorrend. A letöltésszám rangsorában ötödik Oroszország viszont a tízes listára sem került fel.
A Google Playnél a letöltési rangsor első öt helyén sorrendben az Egyesült Államok, Brazília, India, Oroszország és Mexikó állnak. A bevételi listán pedig Japán, Egyesült Államok, Dél-Korea, Tajvan, Németország a sorrend.
Jól látható, hogy két lista meglehetősen eltér, gyakorlatilag csak az USA Japán az a két ország, ahonnan mindkét alkalmazásboltnak jelentősebb bevétele származik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak