Az online kiskereskedés ráerősített a japán italpiacra. Pop up bárt nyit tíz napra Tokió egyik legdrágább negyedében.

Az online kereskedelem mindent benyel. Ez már tisztán látszik akkor is, ha a fizikai boltok nem tűnnek el. De átalakulnak, és a szerepük is változik a kereskedelmi láncban, például kezdetben adatgyűjtő helyként, logisztikai elosztó és áruátvételi pontként is működhetnek – különösen a romlandó élelmiszer esetében. Az Amazon például a Whole Foods megszerzésével nem csak piacot akart szerezni, hanem magának a fizikai boltláncban is szerepet szán stratégiájában.

Pop up bár Tokióban

De nem csak a romlandó áru esetében lehet fontos a fizikai bolt. A vállalat Tokióban nyit egy ún. pop up bárt.  Ez az ezredforduló táján elterjedt értékesítési forma igazából nem az eladásról, hanem a marketingről szól: néhány napig az adott márkához kötődően különlegességeket lehet venni egy adott helyen. Az Amazon bárja például mindössze tíz napig lesz nyitva.

Az italok többsége az Amazon online store-jának kínálatából kerül ki, de lesznek olyan italkülönlegességek is, amiket csak a bárban árulnak majd. A bár azonban nem csak az italkínálatot lesz hivatott bemutatni és reklámozni, hanem azt az ajánló rendszert is, amit a vállalat már tavaly elindított a szigetországban. A csak japánul elérhető Amazon Sommelier szolgáltatás egyfajta ügyfélszolgálatként az italértékesítést próbálja személyessé tenni. (A szolgáltatás mögött képzett sommelier-k dolgoznak: ha a vásárlót érdekli egy ital, akkor megadja a telefonszámát, és a sommelier visszahívja, de lehet kérni e-mailben is segítséget.)

A bárban is az Amazon Sommelier-vel lehet kiválasztani az italt, de ha valaki ragaszkodik a pohárnok személyes jelenlétéhez, ahhoz is fordulhat. A bár október 20-án nyit Tokió (és a világ) egyik legdrágább üzleti és bevásárló negyedében, a Ginzában. Ha valaki épp Tokióban jár, mindenképpen nézze meg.

A sznobok is egyfajta early adopterek

És hogy mi ennek az értelme? Van olyan termékek, amik valamilyen módon nehezen illeszkednek a kibertérhez. Ezeknek a termékeknek jellemzően magas a sznobsági faktora (azt azonban nem állítjuk, hogy a kibertérben nincsenek sznobokat célzó cuccok!), ennek megfelelően kellően magas is rajtuk a haszonkulcs. Az ilyen termékek potenciális vásárlója többnyire elvárja a lehető legszemélyesebb kiszolgálást. Ezt a személyes kapcsolatot próbálja az Amazon átvinni az online kereskedelembe is.

Az ital és élelmiszer terén egyébként a vállalat az elmúlt időszakban több újítást is bevezetett. Amerika egyes városaiban a Prime szolgáltatás részeként bevezették az 1 órán belüli házhoz szállítást, amit kifejezetten az italt és melegételt rendelőknek kínálnak. Emellett – a Whole Foods hálózatának megszerzésén túl – a hagyományos termékeit, például könyveket kínáló fizikai bolthálózatát is építgeti.

Konzumer tech

El az útból! Érkezik az OpenAI legújabb üdvöskéje

Ha van is fék az MI-vonaton, azt senki nem akarja használni. A ChatGPT fejlesztője az emberi szintű problémamegoldásra képes o3 modell beharangozásával zárta az évet.
 
Hirdetés

Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel

Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.

A szoftveresen definiált WAN hálózatok kiépítése jóval komplexebb feladat egy hagyományos hálózati fejlesztésnél.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.