Az online kereskedelem mindent benyel. Ez már tisztán látszik akkor is, ha a fizikai boltok nem tűnnek el. De átalakulnak, és a szerepük is változik a kereskedelmi láncban, például kezdetben adatgyűjtő helyként, logisztikai elosztó és áruátvételi pontként is működhetnek – különösen a romlandó élelmiszer esetében. Az Amazon például a Whole Foods megszerzésével nem csak piacot akart szerezni, hanem magának a fizikai boltláncban is szerepet szán stratégiájában.
Pop up bár Tokióban
De nem csak a romlandó áru esetében lehet fontos a fizikai bolt. A vállalat Tokióban nyit egy ún. pop up bárt. Ez az ezredforduló táján elterjedt értékesítési forma igazából nem az eladásról, hanem a marketingről szól: néhány napig az adott márkához kötődően különlegességeket lehet venni egy adott helyen. Az Amazon bárja például mindössze tíz napig lesz nyitva.
Az italok többsége az Amazon online store-jának kínálatából kerül ki, de lesznek olyan italkülönlegességek is, amiket csak a bárban árulnak majd. A bár azonban nem csak az italkínálatot lesz hivatott bemutatni és reklámozni, hanem azt az ajánló rendszert is, amit a vállalat már tavaly elindított a szigetországban. A csak japánul elérhető Amazon Sommelier szolgáltatás egyfajta ügyfélszolgálatként az italértékesítést próbálja személyessé tenni. (A szolgáltatás mögött képzett sommelier-k dolgoznak: ha a vásárlót érdekli egy ital, akkor megadja a telefonszámát, és a sommelier visszahívja, de lehet kérni e-mailben is segítséget.)
A bárban is az Amazon Sommelier-vel lehet kiválasztani az italt, de ha valaki ragaszkodik a pohárnok személyes jelenlétéhez, ahhoz is fordulhat. A bár október 20-án nyit Tokió (és a világ) egyik legdrágább üzleti és bevásárló negyedében, a Ginzában. Ha valaki épp Tokióban jár, mindenképpen nézze meg.
A sznobok is egyfajta early adopterek
És hogy mi ennek az értelme? Van olyan termékek, amik valamilyen módon nehezen illeszkednek a kibertérhez. Ezeknek a termékeknek jellemzően magas a sznobsági faktora (azt azonban nem állítjuk, hogy a kibertérben nincsenek sznobokat célzó cuccok!), ennek megfelelően kellően magas is rajtuk a haszonkulcs. Az ilyen termékek potenciális vásárlója többnyire elvárja a lehető legszemélyesebb kiszolgálást. Ezt a személyes kapcsolatot próbálja az Amazon átvinni az online kereskedelembe is.
Az ital és élelmiszer terén egyébként a vállalat az elmúlt időszakban több újítást is bevezetett. Amerika egyes városaiban a Prime szolgáltatás részeként bevezették az 1 órán belüli házhoz szállítást, amit kifejezetten az italt és melegételt rendelőknek kínálnak. Emellett – a Whole Foods hálózatának megszerzésén túl – a hagyományos termékeit, például könyveket kínáló fizikai bolthálózatát is építgeti.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak