Az online kiskereskedés ráerősített a japán italpiacra. Pop up bárt nyit tíz napra Tokió egyik legdrágább negyedében.
Hirdetés
 

Az online kereskedelem mindent benyel. Ez már tisztán látszik akkor is, ha a fizikai boltok nem tűnnek el. De átalakulnak, és a szerepük is változik a kereskedelmi láncban, például kezdetben adatgyűjtő helyként, logisztikai elosztó és áruátvételi pontként is működhetnek – különösen a romlandó élelmiszer esetében. Az Amazon például a Whole Foods megszerzésével nem csak piacot akart szerezni, hanem magának a fizikai boltláncban is szerepet szán stratégiájában.

Pop up bár Tokióban

De nem csak a romlandó áru esetében lehet fontos a fizikai bolt. A vállalat Tokióban nyit egy ún. pop up bárt.  Ez az ezredforduló táján elterjedt értékesítési forma igazából nem az eladásról, hanem a marketingről szól: néhány napig az adott márkához kötődően különlegességeket lehet venni egy adott helyen. Az Amazon bárja például mindössze tíz napig lesz nyitva.

Az italok többsége az Amazon online store-jának kínálatából kerül ki, de lesznek olyan italkülönlegességek is, amiket csak a bárban árulnak majd. A bár azonban nem csak az italkínálatot lesz hivatott bemutatni és reklámozni, hanem azt az ajánló rendszert is, amit a vállalat már tavaly elindított a szigetországban. A csak japánul elérhető Amazon Sommelier szolgáltatás egyfajta ügyfélszolgálatként az italértékesítést próbálja személyessé tenni. (A szolgáltatás mögött képzett sommelier-k dolgoznak: ha a vásárlót érdekli egy ital, akkor megadja a telefonszámát, és a sommelier visszahívja, de lehet kérni e-mailben is segítséget.)

A bárban is az Amazon Sommelier-vel lehet kiválasztani az italt, de ha valaki ragaszkodik a pohárnok személyes jelenlétéhez, ahhoz is fordulhat. A bár október 20-án nyit Tokió (és a világ) egyik legdrágább üzleti és bevásárló negyedében, a Ginzában. Ha valaki épp Tokióban jár, mindenképpen nézze meg.

A sznobok is egyfajta early adopterek

És hogy mi ennek az értelme? Van olyan termékek, amik valamilyen módon nehezen illeszkednek a kibertérhez. Ezeknek a termékeknek jellemzően magas a sznobsági faktora (azt azonban nem állítjuk, hogy a kibertérben nincsenek sznobokat célzó cuccok!), ennek megfelelően kellően magas is rajtuk a haszonkulcs. Az ilyen termékek potenciális vásárlója többnyire elvárja a lehető legszemélyesebb kiszolgálást. Ezt a személyes kapcsolatot próbálja az Amazon átvinni az online kereskedelembe is.

Az ital és élelmiszer terén egyébként a vállalat az elmúlt időszakban több újítást is bevezetett. Amerika egyes városaiban a Prime szolgáltatás részeként bevezették az 1 órán belüli házhoz szállítást, amit kifejezetten az italt és melegételt rendelőknek kínálnak. Emellett – a Whole Foods hálózatának megszerzésén túl – a hagyományos termékeit, például könyveket kínáló fizikai bolthálózatát is építgeti.

Konzumer tech

Itt a legolcsóbb hazai havidíjas mobilnet

Tegnap írta alá a Vodafone a Digitális Jólét Alapcsomag program védjegyhasználati szerződését, aminek alapján az eddigi legolcsóbb havidíjas ajánlatot teszi azoknak, akik eddig anyagi okok miatt nem fizettek elő a világhálóra.
 
Hirdetés

Újra az ország legjobb startupjait keresi a Telenor

Ismét indul a Telenor Accelerate program. A résztvevőket többek között hat mentor, intenzív fejlesztőprogram és co-working iroda várja.

Hirdetés

Megújult a First Class csomag – uniós adatroaming akár 70 gigabájtig

A változtatásokkal az elsősorban üzleti ügyfelek igényeire szabott ajánlat még rugalmasabb, miközben a prémium jellege is megmarad.

A technológiai fejlődés jó, csak épp még az adatvédelmi kockázatok is nőnek vele. A vállalatoknak pedig ezzel kell valamit kezdeni a változó adatkezelési szabályozás miatt. Összegyűjtöttük, mire kell figyelni.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

A CISPE adatvédelmi magatartási kódex szerint szolgáltat az Aruba

Az Aruba Cloud minden felhőszolgáltatása megfelel azoknak az előírásoknak, amelyeket az európai felhőinfrastruktúra-szolgáltatók szakmai szövetsége adatvédelmi magatartási kódexében rögzített.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.