Az online kiskereskedés ráerősített a japán italpiacra. Pop up bárt nyit tíz napra Tokió egyik legdrágább negyedében.
Hirdetés
 

Az online kereskedelem mindent benyel. Ez már tisztán látszik akkor is, ha a fizikai boltok nem tűnnek el. De átalakulnak, és a szerepük is változik a kereskedelmi láncban, például kezdetben adatgyűjtő helyként, logisztikai elosztó és áruátvételi pontként is működhetnek – különösen a romlandó élelmiszer esetében. Az Amazon például a Whole Foods megszerzésével nem csak piacot akart szerezni, hanem magának a fizikai boltláncban is szerepet szán stratégiájában.

Pop up bár Tokióban

De nem csak a romlandó áru esetében lehet fontos a fizikai bolt. A vállalat Tokióban nyit egy ún. pop up bárt.  Ez az ezredforduló táján elterjedt értékesítési forma igazából nem az eladásról, hanem a marketingről szól: néhány napig az adott márkához kötődően különlegességeket lehet venni egy adott helyen. Az Amazon bárja például mindössze tíz napig lesz nyitva.

Az italok többsége az Amazon online store-jának kínálatából kerül ki, de lesznek olyan italkülönlegességek is, amiket csak a bárban árulnak majd. A bár azonban nem csak az italkínálatot lesz hivatott bemutatni és reklámozni, hanem azt az ajánló rendszert is, amit a vállalat már tavaly elindított a szigetországban. A csak japánul elérhető Amazon Sommelier szolgáltatás egyfajta ügyfélszolgálatként az italértékesítést próbálja személyessé tenni. (A szolgáltatás mögött képzett sommelier-k dolgoznak: ha a vásárlót érdekli egy ital, akkor megadja a telefonszámát, és a sommelier visszahívja, de lehet kérni e-mailben is segítséget.)

A bárban is az Amazon Sommelier-vel lehet kiválasztani az italt, de ha valaki ragaszkodik a pohárnok személyes jelenlétéhez, ahhoz is fordulhat. A bár október 20-án nyit Tokió (és a világ) egyik legdrágább üzleti és bevásárló negyedében, a Ginzában. Ha valaki épp Tokióban jár, mindenképpen nézze meg.

A sznobok is egyfajta early adopterek

És hogy mi ennek az értelme? Van olyan termékek, amik valamilyen módon nehezen illeszkednek a kibertérhez. Ezeknek a termékeknek jellemzően magas a sznobsági faktora (azt azonban nem állítjuk, hogy a kibertérben nincsenek sznobokat célzó cuccok!), ennek megfelelően kellően magas is rajtuk a haszonkulcs. Az ilyen termékek potenciális vásárlója többnyire elvárja a lehető legszemélyesebb kiszolgálást. Ezt a személyes kapcsolatot próbálja az Amazon átvinni az online kereskedelembe is.

Az ital és élelmiszer terén egyébként a vállalat az elmúlt időszakban több újítást is bevezetett. Amerika egyes városaiban a Prime szolgáltatás részeként bevezették az 1 órán belüli házhoz szállítást, amit kifejezetten az italt és melegételt rendelőknek kínálnak. Emellett – a Whole Foods hálózatának megszerzésén túl – a hagyományos termékeit, például könyveket kínáló fizikai bolthálózatát is építgeti.

Konzumer tech

Megint úgy meghekkelték a netet, hogy nem tudni, valóban meghekkelték-e

Merthogy egyáltalán nem biztos, hogy meghekkelték. Az is elképzelhető, hogy több nagy amerikai cég teljes adatforgalma egy ideig azért folyt át egy orosz szerveren, mert valaki bénázott.
 
Hirdetés

Újra az ország legjobb startupjait keresi a Telenor

Ismét indul a Telenor Accelerate program. A résztvevőket többek között hat mentor, intenzív fejlesztőprogram és co-working iroda várja.

Ehhez is a felhőszolgáltatások adják a nagy lökést, teret adva a kísérletezéshez.
A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.