A japán cég egy új megoldással jelentkezett, amiről még nem tudjuk eldönteni, hogy pontosan miben hoz újat.

A Sony alaposan rápörgött a szemüvegre, vagy fejre erősíthető kijelzők, eszközök piacára, mert a cég ma bejelentette, hogy egy új, viselhető kijelzős fejlesztést készül bemutatni a jövő januárban esedékes CES-en. A hír hallatán „ilyen már volt” felkiáltással gyorsan visszakerestünk a Bitport archívumában, és igazunk lett: ilyen már volt, de ez most mégsem pontosan ugyanaz, bár majdnem.

Igazi vetítőgép

A még szeptemberben nyilvánosságra hozott SmartEyeglass is hasonló elven alapult, de az különálló, külső kijelző nélkül, a szemüveg lencséjére vetített képpel működött, és így alapvetően különbözött a kategóriát létrehozó Google Glasstől. A Sony most bemutatott és egyelőre konkrét név nélküli terméke már sokkal inkább hasonlít a Glassre, annyiban azonban mégis eltér, hogy a gyártó inkább egységként, vagy headsetként emlegeti.

Ennek az az oka, hogy a Sony újdonságát a már meglévő szemüvegekhez lehet csatlakoztatni úgy, hogy a nyak mögött futó pántot a szemüveg szárához kell illeszteni. A kélt fülnél található vaskos modulok tartalmazzák a komolyabb hardvert és a Sony nem is nagyon aprózta el, van itt minden, mint karácsonykor: itt található a 400 mAh-s akkumulátor, a Cortex A7 processzor, a Bluetooth modul (3.0), a WiFi egység, valamint a gyorsulásmérő és az adatbevitelt segítő érintőfelület.

A kép egy kar segítségével jut a felhasználó elé úgy, hogy az OLED mikropanel képét egy optika vezeti a látótérbe. Ez így a Google Glassnél megszokott módon, a világot némileg kitakarva jeleníti meg a szükséges információkat, ami az új típusú kijelző miatt a Sony szerint mindig tökéletesen leolvasható marad. A 0,23 colos átlójú megjelenítő a gyártó fogalmazásában extrém felbontást biztosít, ami valójában 640 × 400 képpont, de mivel közvetlenül a szem előtt van, nem is ez, hanem a 10000:1-es kontraszt arány az, ami valójában fontos.

Sporthoz, munkához is hasznos lesz

A Sony meg is határozza az elsődleges felhasználási lehetőségeket, amelyek között a sport előkelő helyen van. A mellékelt fotók szerint kerékpározás, golfozás, vagy egyéb aktív tevékenység közben nagy segítséget jelenthetnek a kijelzőn megjelenő kiegészítő információk. A nyílt SDK miatt a cég arra számít, hogy nemcsak mobilokkal, hanem más eszközökkel is lehetne csatlakozni a modulhoz: ilyen például egy máshol elhelyezett sportkamera képe, ami még élvezetesebbé teheti az edzést, vagy testmozgást.

Az összesen 40 grammot nyomó, a jövő év elején megrendezendő CES-en bemutatkozó modult a Sony olyan szakembereknek is szánja, akik a munkájuk során mindkét kezüket aktívan használják, de közben képi információra van szükségük, ami ezzel a kiegészítővel a munka megszakítása nélkül kivitelezhető.

Piaci hírek

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.