A Sony alaposan rápörgött a szemüvegre, vagy fejre erősíthető kijelzők, eszközök piacára, mert a cég ma bejelentette, hogy egy új, viselhető kijelzős fejlesztést készül bemutatni a jövő januárban esedékes CES-en. A hír hallatán „ilyen már volt” felkiáltással gyorsan visszakerestünk a Bitport archívumában, és igazunk lett: ilyen már volt, de ez most mégsem pontosan ugyanaz, bár majdnem.
Igazi vetítőgép
A még szeptemberben nyilvánosságra hozott SmartEyeglass is hasonló elven alapult, de az különálló, külső kijelző nélkül, a szemüveg lencséjére vetített képpel működött, és így alapvetően különbözött a kategóriát létrehozó Google Glasstől. A Sony most bemutatott és egyelőre konkrét név nélküli terméke már sokkal inkább hasonlít a Glassre, annyiban azonban mégis eltér, hogy a gyártó inkább egységként, vagy headsetként emlegeti.
Ennek az az oka, hogy a Sony újdonságát a már meglévő szemüvegekhez lehet csatlakoztatni úgy, hogy a nyak mögött futó pántot a szemüveg szárához kell illeszteni. A kélt fülnél található vaskos modulok tartalmazzák a komolyabb hardvert és a Sony nem is nagyon aprózta el, van itt minden, mint karácsonykor: itt található a 400 mAh-s akkumulátor, a Cortex A7 processzor, a Bluetooth modul (3.0), a WiFi egység, valamint a gyorsulásmérő és az adatbevitelt segítő érintőfelület.
A kép egy kar segítségével jut a felhasználó elé úgy, hogy az OLED mikropanel képét egy optika vezeti a látótérbe. Ez így a Google Glassnél megszokott módon, a világot némileg kitakarva jeleníti meg a szükséges információkat, ami az új típusú kijelző miatt a Sony szerint mindig tökéletesen leolvasható marad. A 0,23 colos átlójú megjelenítő a gyártó fogalmazásában extrém felbontást biztosít, ami valójában 640 × 400 képpont, de mivel közvetlenül a szem előtt van, nem is ez, hanem a 10000:1-es kontraszt arány az, ami valójában fontos.
Sporthoz, munkához is hasznos lesz
A Sony meg is határozza az elsődleges felhasználási lehetőségeket, amelyek között a sport előkelő helyen van. A mellékelt fotók szerint kerékpározás, golfozás, vagy egyéb aktív tevékenység közben nagy segítséget jelenthetnek a kijelzőn megjelenő kiegészítő információk. A nyílt SDK miatt a cég arra számít, hogy nemcsak mobilokkal, hanem más eszközökkel is lehetne csatlakozni a modulhoz: ilyen például egy máshol elhelyezett sportkamera képe, ami még élvezetesebbé teheti az edzést, vagy testmozgást.
Az összesen 40 grammot nyomó, a jövő év elején megrendezendő CES-en bemutatkozó modult a Sony olyan szakembereknek is szánja, akik a munkájuk során mindkét kezüket aktívan használják, de közben képi információra van szükségük, ami ezzel a kiegészítővel a munka megszakítása nélkül kivitelezhető.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak