A japán vállalat harmadik negyedévi üzleti jelentése pozitív képet mutat minden fronton, a PC-üzletág veszteséges működtetése azonban tarthatatlanná vált, így a Sony eladja az egész csomagot egy helyi befektetői cégnek. A heves költségcsökkentési folyamatok közé tartozik az a lépés is, mely szerint a televíziókészülékekkel kapcsolatos ügyeket egy külön cégre bízza a Sony, amely a jövőben a felső kategóriás, 4K modellekre fókuszál.
Viszlát, VAIO!
A hazai piacon is jól ismert PC márka tehát kiválik a vállalatból, és a Japan Industrial Partners a jövőben kizárólag a japán piacon szeretné értékesíteni a VAIO márkájú gépeket, és csak akkor lépne be újra fontosabb területekre, amennyiben sikerült pozitív eredményeket elérni és stabilizálni az üzletág működését. A Sony bejelentésében többek között azzal indokolja a döntést, hogy a globális PC piacot érintő kedvezőtlen változások nem hagytak más választást a vezetőség számára, viszont arról gondoskodni fognak, hogy a vásárlók továbbra is megkapják a terméktámogatást, aminek érdekében 250-300 alkalmazott is követi a gyártást a JIP-hez.
A VAIO termékvonal Japánban folytatja pályafutását
Az ügymenet lebonyolítása március végéig megtörténik, mely időpontig a Sony felhagy a PC-ket érintő összes tervezési, fejlesztési munkafolyamattal, maga a gyártás és az értékesítés pedig azután áll le a Sony részéről, miután tavasszal bemutatják az erre az évre szóló új termékcsaládot. A közlemény egy félmondat erejéig azt is érinti, hogy a Sony a jövőben elsősorban a mobilokra és a táblagépekre fog koncentrálni, ami azt jelenti, hogy a VAIO gépek év végére eltűnnek a hazai boltokból és talán még nagyobb aktivitásra számíthatunk a mobilok terén.
Szűkülő TV-piac
A televíziók területe annyira nincs rossz állapotban, mint a PC, mégis szükség van a változtatásra, hiszen az elmúlt évek folyamatos költségoptimalizálása következtében az üzletág vesztesége a 2011-es üzleti évet követően 2012-re 147,5 milliárd jenről 69,5 milliárdra mérséklődött, ami a jelen üzleti évre várhatóan visszaesik egészen 25 milliárdra. A Sony nyíltan arra számított, hogy még ebben az üzleti évben sikerül nyereségessé tenni a tévés divíziót, most mégis arról számolnak be, hogy a gyengülő árfolyamok, illetve a fejlődő piacok felvevőképességének visszaesése miatt más megoldást kell találni a helyzet rendbetételére.
PlayStation 4: sokat hozott a konyhára
Ez pedig egyrészt abban rejlik, hogy a vállalat felhagy az olcsó, LCD alapú készülékek piacán való versenyzéssel, elismerve, hogy képtelelen tartani a tempót az LG és a Samsung agresszív árversenyével. Így a japánok a 4K felbontású televíziókra összpontosítanak, ahol már most is látványos, 75 százalékos részesedéssel bírnak, és olyan fontos piacokon sikerült piacvezetővé válniuk, mint az Egyesült Királyság. Az általános költségcsökkentés mellet másik fontos lépésként a Sony a tévék gyártását kiszervezi egy 100 százalékig saját tulajdonban lévő leányvállalatba, aminek a határidejét 2014 májusában szabta meg magának a vállalat.
Új konzol jól seper
A Sony közzétette a tavaly december 31-én záródó harmadik negyedévi üzleti jelentését is, amiből az derül ki, hogy a bevétel hatalmasat ugrott, amiért elsősorban a PlayStation 4 eladásai és a mobilrészleg a felelős. Ez számokra fordítva azt jelenti, hogy a teljes vállalat üzemi eredménye 22,9 milliárd dollárnak megfelelő jen volt, ami mellé 27 milliárdos nyereség társult. A biztató eredmények ellenére a Sony ismét módosította a teljes üzleti évre vonatkozó előrejelzéseit, így a jelen állás szerint a március végén záruló időszak után 1,1 milliárd dolláros veszteséggel lehet számolni. A japán cég azt is közzétette, hogy a következő üzleti év végéig 5000 alkalmazottól meg kell válni, amelyből 1500 a japán dogozókat érinti.
A tavaly év végén piacra dobott PlayStation 4 konzolnak köszönhetően a Game néven futó üzletág kiváló negyedévet zárt. A 64,6 százalékos bevételnövekedésből az összes asztali konzol kivette a részét, a PS4 felfuttatását egyedül az előd, a PS3 szenvedte meg, amiből érezhetően kevesebbet sikerült eladni az előző időszakhoz képest. A mobilos részleg is jól teljesített: 44,8 százalékkal nőttek a bevételek, ami az okostelefonoknak, azon belül valószínűleg a jól sikerült Xperia Z1 készüléknek köszönhető. Rajtuk kívül pozitív mérleget mutat szórakoztatóelektronikai és a képalkotási divízió, bár esetükben már visszafogottabb, 24,8, illetve 7,1 százalékos növekedésről számolt be a Sony.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak