Többet költünk idén ajándékokra, mint tavaly. Ennek leginkább az online áruházak örülhetnek, hiszen az internet egyre többeknél váltja ki a hagyományos boltokban való tülekedést.

A GKI Digital az Árukereső.hu-val közösen immár harmadik alkalommal szondázta meg a hazai netezőket ünnepi vásárlási szokásaikkal kapcsolatban. A kirajzolódó trend szerint itthon is egyre hangsúlyosabb szerepet kap a világháló mind az ötletgyűjtésben, mind a tényleges vásárlások során.

A nagyja a képernyőkön dől el

Idén még több dolgot "hoz majd a Jézuska" online áruházak közreműködésével. A tavalyihoz képest 12 százalékkal több ajándék érkezhet így a karácsonyfák alá. Maga a vásárlási folyamat is kezd tudatosabbá válni azzal, hogy már novemberben elindul a készülődés. Ebben nagy szerepe van az olyan akcióknak, mint az itthon is egyre több helyen kihasznált fekete péntek, amikor a kereskedők nagy akciókkal igyekeznek korai vásárlásra ösztönözni a fogyasztókat. 

A 2014-es felméréshez képest mintegy 10 százalékkal magasabb összeg, számszerűleg 30 500 forint lett az idei átlagos ajándékozási keret. Ezt a legtöbben öt ember között osztják el, így egy átlagos ajándék értéke nagyjából hatezer forint körül várható. 

Az internet erejét mutatja, hogy a termékek kiválasztásánál a megkérdezettek kétharmada a webet (is) használja, miközben a másik két leggyakoribb ötletforrás, a hirdetési újságok és a megajándékozott direkt megkérdezése sokkal kevésbé gyakori (41, illetve 32 százalékos említés). Az internetes tájékozódást részletesebben megvizsgálva kiderül, hogy nagyjából ugyanannyian használják erre az árösszehasonlító oldalakat, a keresőket, illetve az egyes webáruházak felületét (69, 66 és 65 százalékos említési arány).

Azért az ár az úr

Nem történt nagy változás a vásárlást befolyásoló tényezők sorrendjében. A hazai online vásárlók számára továbbra is az ár a legfontosabb rangsoroló tényező, de erősödik a jelenléte a megbízhatósági szempontoknak, valamint természetesen az sem mindegy, hogy egy bolt milyen szállítási opciókat kínál ügyfeleinek.

A kutatás további eredményei iránt érdeklődők az alábbi infografikát tanulmányozva elégíthetik ki kíváncsiságukat.
 

Piaci hírek

A bűnözőket is nagyon érdekli, hogy kinek van kiberbiztosítása

Egy év elején közölt kutatás szerint ma már utánanéznek a dolognak, és a biztosított szervezetektől az átlagosnál jóval magasabb váltságdíjakat próbálnak bevasalni.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.