Már készül a repülő egységek közlekedését gatyába rázó közlekedési rendszer.

Ahogy más katonai fejlesztések, úgy a drónok is egyre nagyobb helyet és figyelmet követelnek maguknak a polgári közlekedésben (szállításban) és az ahhoz valamilyen módon kapcsolódó cégek életében. A távirányítással repkedő, könnyű szerkezetű járművek annyira könnyen és gyorsan irányítható, hogy olyan cégek gondolkodnak az üzleti célú bevezetésükön, mint az Amazon, vagy a Google.

Kell a rendszer

A drónok korlátok és szabályok nélküli közlekedése azonban rengeteg veszélyt rejt magában és igaz, hogy a kereskedelmi szintű, mindennapi elterjedésükre még hosszú éveket kell várni, az alapokra már most szükség van. A feladatot az Egyesült Államokban a NASA vállalta magára, a cél pedig az, hogy létrejöjjön egy olyan irányítási rendszer, ami kifejezetten az alacsonyan repülő drónok közlekedését szabályozza és hangolja össze.

A metódus alapjaiban hasonlítana a nagy, személyszállító repülőgépeknél használt irányítási módszerekre. A rendszer folyamatosan figyelné a 150-200 méter magasság körül repülő objektumokat, monitorozná az időjárási viszonyokat, azon belül is elsősorban a szelet, mivel a nagy gépekkel ellentétben a légmozgások alapvetően befolyásolják a drónok lehetőségeit a levegőben. A másik tényező a többi, levegőben közlekedő objektum (pl. a hírcsatornák helikopterei), illetve a magasabb épületek elkerülése, valamint az, hogy létrejöjjenek olyan zónák (pl. a repülőterek körül), ahova biztonsági okok miatt egyetlen drón sem repülhet be.

Bevetés előtt a Google kísérleti drónjai

A tervekről a NASA képviselői nyilatkoztak a New York Times-nak, amiből az derült ki, hogy jelenleg semmiféle infrastruktúra nem létezik, ami vezérelné ezeket a járműveket a levegőben. A rendszer merőben más lenne a megszokott irányítótornyokban folyó munkánál, mivel itt igyekeznének különösebb emberi beavatkozás nélkül, automatikusan, algoritmusok alapján megoldani a mini repülőgépek irányítását.

10 éven belül eljöhet a drón  világ

A drónok kereskedelmi célú (pl. házhoz szállítás) röptetése egyelőre tilos az USA-ban, de a helyi légügyi hatóság (F.A.A.) még idén ki szeretne adni egy szabályozást a szóban forgó légi járművekkel kapcsolatban. A NASA természetesen ezekkel a szabályokkal összhangban szeretné létrehozni az irányítási rendszert, bár mindkét szervezet képviselői úgy vélik, hogy még több évnek kell eltelnie ahhoz, hogy a drónok valóban hétköznapi jelenségnek számítsanak a levegőben.

A drónok hobbi célú felhasználása eddig is általános volt – elsősorban fotósok használják olyan területek, épületek megörökítésére, ahova egyébként csak nagyon nehéz lenne feljutni. A kereskedelmi, szállítási feladatokat elsőként az Amazon vetette fel a Prime Air szolgáltatásával, azon belül is a 30 perc alatti házhoz szállítás egyelőre utópisztikus ötletével. A drónok a Google fantáziáját is megmozgatták, így a különleges projektekkel foglalkozó X csoport jelenleg Ausztrália ritkán lakott vidékén teszteli a saját önműködő légi járműveit.
 

Piaci hírek

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.