A kifejezetten üzleti célokra kitalált LinkedIn egy ideig viszonylagos békében megvolt az inkább személyes, mindennapi témákat pörgető Facebook árnyékában. A közösségi média szupernehézsúlyú bajnokának azonban ahogy nő, úgy jön meg egyre jobban az étvágya. Amerikában most éppen azt tesztelik, miként tudnák rászoktatni a céges oldalakat arra, hogy állásaikat is a Facebookon hirdessék.
Indul a becsatornázás
A TechCrunch szúrta ki először, hogy közösségi oldalán a menüsávban megjelent a Jobs, azaz Állások lehetőség is. A funkció tesztelését később a cég megerősítette. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, először kisebb léptékben szondázzák a fejlesztés alatt álló lehetőségeket, majd a visszajelzések alapján eszközölt esetleg módosításokkal léptetik életbe a szélesebb közönség számára.
A Jobs gombra kattintva a céges oldalaknak lehetőségük lesz kifejezetten álláshirdetésekre szabott bejegyzések közzétételére. Ebben a pozíció részletei, mint például a fizetés és a munkakör jellege, leírása is jól elkülöníthetően jelenhetnek meg. A kialakítás egyben segítheti a bejegyzés megkülönböztetését a hírfolyam többi cikke között. A futó állásajánlatok kapnak egy gyűjtőoldalt is a vállalkozás facebookos lapján belül, így a cégek oda tudják irányítani az általánosságban érdeklődő álláskeresőket.
Az álláshirdetésre jelentkezők dolgát megkönnyítendő a jelentkezéssel kapcsolatos infromációkat a Facebook a személy adatlapja alapján automatikusan kitölti, így viszonylag gyorsan letudható lesz a folyamat. A jelentkezésekről a cégek direkt üzenet formájában értesülnek, de valószínűleg megoldható lesz ezek azonnali továbbítása a toborzásért felelős munkatárs vagy csoport felé elektronikus levélben.
Ígéretes frontot nyitnak
Az álláshirdetések beemelésével a Facebook teljesen nyilvánvaló háborút indít a professzionális közösségi hálózatként emlegetett LinkedIn ellen, amelyet nem is olyan rég szép summáért vásárolt meg a Microsoft. Ugyan ebben a témában a Facebook számít kezdőnek, de egyáltalán nem látszik reménytelennek a rivális piaci szereplő "lerablása".
Ha csak a nyers számokat nézzük, a Facebook több mint háromszoros előnyben van a felhasználói kör tekintetében (1,8 milliárd fő kontra szűk 500 millió). Igaz, hogy a lájkolók táborában rengeteg fiatal és egyre több idősebb ember is megtalálható, akiket még vagy már nem érdekel a munkalehetőség, ám a facebookos aktivitás össze sem hasonlítható a LinkedIn működésével. Utóbbit jellemzően csak akkor használják a felhasználók, ha éppen állást keresnek, vagy elhelyezkedtek és ezért frissítik a profiljukat. A Facebooknál tehát vastagon benne van az a lehetőség, hogy olyan emberek elé kerül a hirdetés, akik ugyan nem kerestek aktívan állást, de az olvasottak alapján mégis úgy döntenek, megpróbálkoznak a jelentkezéssel.
Amennyiben sikerül rávenni a cégeket, hogy használják az új funkciót, az természetesen közvetlen bevételnövekedést is hozhat, hiszen az itteni bejegyzéseket nyilván a Facebook felületein próbálják majd még láthatóbbá tenni. A facebookos adatlapok mondjuk nincsenek olyan szinten kitöltve karrierinformációkkal, mint egy átlagos LinkedIn profil, de a hatalmas merítési bázis miatt valószínűleg így is lesz bőven lehetősége a munkáltatóknak arra, hogy kellő számú és megfelelően kvalifikált emberhez jutassák el ajánlatukat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak