A Google felvásárolja az Urban Engines nevű analitikai startupot, a cég "tér-idő motorját" pedig integrálja a Google Maps szolgáltatásba.

Mennyit számít neked naponta 5, 10 vagy 20 perc? – teszi fel a kérdést bemutatkozó oldalán az Urban Engines nevű startup, amely lokáció alapú adatelemző technológia fejlesztésével igyekszik minél mélyebben feldolgozni és megérteni a közlekedési folyamatok működését. A fejlesztéseket a cég ezentúl a Google Maps szervzetén belül végezheti, miután a hét elején a felek bejelentették, hogy a Google tokkal-vonóval felvásárolta a vállalkozást. A tranzakció értékét ezúttal nem hozták nyilvánosságra.

Az Urban Engines 2014 óta működik, alapítói között ott találjuk a Google volt munkatársait, befektetői között pedig a Google Venturest (a Google kockázatitőke-alapját) és a vállalat elnökét, Eric Schmidtet. Így, bár nem száz százalékig spin-off vállalkozásról van szó, a felvásárlással az Urban Engines gyakorlatilag hazatér a Google Mapshez – különösen, hogy a weboldalán közzétett bejelentés is azt sugallja, hogy az óriásvállalatba való betagozódás a technológia további fejlődésének feltétele volt.

Készül a városokat irányító oprendszer

Az Urban Engines big data analitikája (aggregált hely- és időbélyegeket feldolgozó, Wrap nevű "tér-idő motorja") eddig sok milliárd utazást elemzett, támaszkodva a mobil és GPS technológiára, szenzoradatokra és más jelforrásokra, elemezve például az ingázók viselkedési mintáit. A rendszer, amely hangsúlyozottan nem csak a forgalom vizsgálatára alkalmas, egyrészt az okos városok közlekedéstervezési és -irányítási problémáira keres válaszokat, de olyan felhasználási területei is vannak, mint mondjuk a mobilitás fejlesztése vagy az üzleti szállítmányozás hatékonyabbá tétele.
 


A vállalkozás két évvel ezelőtti indulása óta már Amerikában, Európában, Afrikában és Ázsiában (ezen belül a Közel-Keleten is) szerzett ügyfeleket, köztük sok helyen a városi adminisztrációval vagy az illetékes kormányzati szervekkel működik együtt. A közös munka célja egy olyan "városi operációs rendszer" felépítése, amely egyfajta intelligens rétegként épülhetne rá a "való világra", vagyis a fizikai infrastruktúrára.

Térben és időben mozgó adatok

A Google Maps rendszerében ez elsősorban az átmenő forgalom tekintetében jelenthet változást, miután egy nagyváros dimenzióiban is megbízható, valós idejű információt és előrejelzéseket szolgáltathat. Az Urban Engines már nem IoT-ről, vagyis a tárgyak internetéről, hanem Internet of Moving Things-ről, vagyis a mozgó tárgyak internetéről beszél, és a tér/idő adatokat egy új adattípusként határozza meg, amely értelemszerűen új kihívásokat is hordoz az algoritmusok és a skálázhatóság szempontjából.

Ezt a klasszikus Sim City játékok példájára, csak éppen a valóságban modellezi a sok millió ingázó és jármű áramlását, a valós közlekedési rendszerek nagy léptékű emulációival optimalizálva és egyensúlyban tartva a "mi lenne, ha" szcenáriókat. Az Urban Engines közleménye kiemeli, a Google mindehhez az eddiginél kedvezőbb hátteret biztosít majd, elősegítve a vizsgált folyamatok megértését. A társaság szerint, utalva az eddig átrágott adatmennyiségre, elkezdődik az Urban Engines utazásának újabb ezer milliárd mérföldes szakasza, amely a Google erőforrásaira támaszkodva minden bizonnyal gyorsabb és hatékonyabb lesz az előzőnél.

A tornászok és az egyszerű szavak is kifektetik az OpenAI Sora modelljét

Rászabadultak a felhasználók a ChatGPT gyártójának szétreklámozott videógenerátorára, és hamar kiderült, hogy az a kevés mozgást és még kevesebb betűt felvonultató témákban erős.
 
A software defined network már évek óta velünk él. Csak idő kérdése volt a koncepciót kiterjesztése a WAN-okra.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.