A két féléves képzés 600 ezer forint szemeszterenként, de az egyetem dolgozik azon, hogy néhány hallgatónak ösztöndíjat tudjon biztosítani.

Májusban a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) szenátusának oktatási bizottsága egyhangúlag támogatta azt az előterjesztést, melynek értelmében az egyetemen játéktervező és -elemző szakirányú továbbképzési szakot indítanak.

Mint azt a BME múlt héten kiadott közleménye írja, a döntés mögött a játékiparban az utóbbi években lezajlott változások indokolják. A 2010-es évek elejére a digitális játékipar a tartalomszolgáltató kulturális iparágak legnagyobb szegmensévé vált: bevételei elérték a filmipar bevételeinek másfélszeresét. Ráadásul a játékalapú alkalmazások már rég túljutottak a szorosan vett szórakoztatáson. A gamificationnek nevezett trend azt mutatja, hogy a játékok egyre szervesebb részei mindennapjainknak. A vállalat már nem csak a marketing- és ügyfélkommunikációban használják a magyarul játékosításnak nevezett megoldásokat, hanem sokszor belső folyamataikban is.

A terület Magyarországon is egyre fontosabb, tavaly tavasszal nyílt meg a JátékosLét Kutatóközpont, amely elsősorban a gamification különböző aspektusait és felhasználási területeit kutatja. Alapvető célja és missziója a játékok és a játékos mechanizmusok jelentőségének, előnyeinek megfogalmazása, igazolása, bemutatása és elterjesztése, társadalmi, intézményes és személyes szinten. Ősztől a BME viszont megteremti a gyakorlati képzés feltételeit is.

Ez egy külön szakma

A BME közleménye felhívja a figyelmet arra, hogy a játékiparnak szüksége van az ipar igényeihez igazodó felkészültségű szakemberekre a fejlesztés különböző szegmenseiben. A képzési tematikát is az iparági igényekhez igazították. A képzés két félévig tart, és egy háromhetes intenzív szakmai gyakorlattal egészül ki. A szakra bárki jelentkezhet, aki rendelkezik bármilyen – bölcsész, jogász, műszaki stb. – alapfokú képzésben szerzett diplomával, legalább középfokon beszél angolul. Csupán a játékok területén szerzett jártasságukat, elkötelezettségüket, és felhasználói szintű számítógépes jártasságukat kell felmutatniuk.

A jelentkezők játéktervezők, játékelemzők, játékproducerek vagy game artistok lehetnek, de egységesen játéktervező és -elemző oklevelet kapnak.

A hallgatók egyaránt tanulnak analóg és digitális játéktörténetet, társadalomtudományi ismereteket, játékelméletet, játékpszichológiát és környezetpszichológiát. Megismerkednek a játéktervezés és -fejlesztés folyamataival, a felhasználói felületek és a felhasználói élmény tervezésével, de programozási és játékmotor-ismereteket is kapnak. A technikán túl a képzés része a piac működésének megismerése is. A hallgatók játékforgalmazási ismereteket, monetizálást, produkciós ismereteket, piackutatást, reklám- és marketing ismereteket is szerezhetnek.

A BME szerint a végzettséget megszerzők a játékiparon túl a művészet, tudomány és technológia interdiszciplináris területein, a tudományos kutatásokban, marketingkommunikációban, a telekommunikációban, a kultúra, élmény- és kommunikációiparban tudják hasznosítani a képzés során szerzett ismereteiket.

A képzés költségtérítéses formában indul. Egy félév ára 600 ezer forint, de van részletfizetési lehetőség, és igénybe vehető rá diákhitel is. Bár nappali képzési formában indul a szak, az órákat 16 és 20 óra között tartják, hogy munka mellett is elvégezhető legyen. Emellett az egyetem keresi annak a lehetőségét, hogy szakmaim partnerei segítségével 3-4 hallgatónak ösztöndíjat is

A képzésbe a BME az iparág minden területéről tudott szakmai partnercégeket toborozni, melyek biztosítják a képzéshez legfrissebb szakmai tapasztalatokat.

Közösség & HR

Ők most a világ technológiai vezetői

Az IT világ száz legbefolyásosabb vállalatának csúcsán történt némi változás, de azért az igazán nagy nevek továbbra is vezető pozícióban maradtak.
 
Hirdetés

Nagy kihívás blockchain szakértőt találni, pedig már van rá igény

Ha kell, projekt alapon, ha kell, klasszikus fejvadász módjára közvetíti az itthon is nagy számban keresett informatikai szakértőket a Bluebird International Zrt.

Hogyan alakítják át a munkaerőpiacon bekövetkezett változások a HR-cégek tevékenységét? Milyen új eszközök és módszerek jelennek meg a fejvadászatban?

a melléklet támogatója a Bluebird

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.