2,3 millió eladott okostelefon – soknak tűnik? És, ha eláruljuk, hogy mindez három hónap alatt jött össze? Ráadásul a Microsoft és a BlackBerry közös teljesítménye eredményeképp? Az 1,9 milliós és a 400 ezres példányszám összesítése ráadásul csupán a teljes értékesítés 0,7 százalékát fedi le – ennyit tudtak felmutatni az Android és az iOS platformokkal szemben tehetetlenül vergődő riválisok.
A Gartner jelentése szerint az eladásokból 2015 második negyedévében még 2,5 százalékkal részesedő Windows Phone visszaesése a legdrámaibb. A BlackBerry - az Android felé fordulás ellenére - már korábban irrelevánssá vált. Még ha dupláznák is a teljesítményüket, akkor is csupán 800 ezer készüléket tudnának eladni, aminek profitjával önmagában aligha ellentételezhetik a tervezés, gyártás, értékesítés és marketing költségeit.
Ha a piaci részesedést nézzük, akkor a katasztrofálisnál éppen csak egy paraszthajszállal szebbek az adatok. A NetMarket Share jelentése szerint júliusban a Windows Phone-ok valamivel 3 százalék alatt maradnak, miközben az Android az egy évvel korábbi 53,5 százalékhoz képest 66 százalékra nőtt. A növekmény java egyébként az iOS táborból származik; utóbbi részesedése 38,5 százalékról valamivel 28 százalék alá esett. Ennek a platformnak az eladásai amúgy szintén visszaestek, 14,6 százalékról 12,9 százalékra, a tavalyi és az idei második negyedéves adatok alapján.
Mindeközben...
A fenti adatokat annak tükrében érdemes értelmezni, hogy a globális eladások darabszáma nőtt: 330 millióról 344-re. Mindazonáltal az Apple előtt szebb idők állnak, hiszen hamarosan itt az új iPhone 7. Igaz, az androidos értékesítési számokat eközben a Samsung legújabb okostelefonjai segítik. A dél-koreaiak egyébként 76 millió okostelefont adtak el a vonatkozó időszakban, ami mintegy 4 milliós bővülés a 2015-ös második negyedév eredményeihez képest. Ez a vállalat számára 22,3 százalékos részesedést jelent, minimális növekedést mutatva a 2015 Q2-es 21,8 százalékos adathoz viszonyítva.
Anshul Gupta, a Gartner kutatóigazgatója szerint az Apple megtorpanása az iPhone új generációjának küszöbön álló debütálása miatt elhalasztott vásárlások miatt tapasztalható. „A prémium kategóriás okostelefonok iránti kereslet a 2016-os év második negyedében lelassult, annak köszönhetően, hogy a fogyasztók kivárják a második félévben esedékes új eszközök megjelenését” – foglalta össze a szakember.
A legnagyobb növekedést egyébként az egyelőre kevésbé ismert kínai cég, az Oppo mutatta fel: 18 millió eladott telefonnal több mint megduplázták a tavalyi második negyedben elért 2,4 százalékos részesedésüket, így 5,4 százalékkal büszkélkedhetnek. „A kézremegést kiszűrő, szelfikre optimalizált kamera és a gyorstöltés alkalmazása egyaránt segítette az Oppo-t, hogy a piac kimutatható szeletét szerezze meg az egyébként versengő piacon” – indokolta meg az eredményeket Gupta.
Mindezekkel együtt az Android operációs rendszerre alapuló okostelefonok összesített eladásai 86,2 százalékra nőttek a 2015 második negyedévében mért 82,2 százalékhoz képest.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak