A nemrég tőzsdére vitt vállalkozás új hirdetési formát jelentett be, miközben mások a jutalékot megkerülve igyekeznek átlagos posztként eladni a robotok termelte reklámszöveget.

Elkezdi élesben tesztelni Dynamic Product Ads (dinamikus termékhirdetések) elnevezésű reklámszolgáltatását a Reddit. A cég ezzel kapcsolatban kiadott blogposztja szerint az internet kezdőlapjaként is emlegetett közösségi platform alapvetően kereskedelmi jellegű témákról szól, így kiváló hirdetési felületnek minősül.

Mindezt a cég kutatási adatokkal is igyekszik alátámasztani, miszerint havi bontásban nézve "az új beszélgetések átlagosan 40 százaléka kapcsolódik vásárlási döntésekhez és termékkategóriákhoz", ráadásul a vásárlók 75 százaléka szerint a Redditen "valódi vitákat tudnak folytatni arról, hogy milyen termékeket vagy márkákat próbáljanak ki".

Dinamikusan bővítenek

A szándékot vásárlássá alakító kulcs elem pedig a már említett dinamikus termékhirdetések jelentik, amelyek több automatizációs funkcióval és (magától értetődő módon) mesterséges intelligenciával támogatva segítik a hirdetőket. A reklámokba például valós időben "húzzák át" a webshopok adatait, azaz azok a mindenkori aktuális árat és egyéb információkat tartalmazzák.

Ennél érdekesebb maguknak a hirdetéseknek az elhelyezése. Ezek egyike azokat a felhasználókat célozza, akik korábban már kapcsolatba léptek a reklámozó webhelyével, míg a Prospecting elnevezésű metódus "automatikusan a legrelevánsabb termékeket kínálja a Reddit vagy a hirdető webhelyein való részvétel alapján".
 

A Reddit példái a tartalomhoz illeszkedő dinamikus hirdetésekre


Fentebb a blogposztból származó, nem túl jó minőségű példák mutatják, hogy működik a rendszer. Például ha valaki túrázáshoz való fejlámpák iránt érdeklődik egy subredditen, akkor a felhasználói válaszok elé szépen becsúsznak a releváns termékajánlatok.

Kell a pénz lóvéra

A mostani bejelentés mellett a cég további hirdetési fejlesztéseket is belengetett, ami érthető, hiszen a nemrégiben tőzsdére lépett vállalkozásnak nagyobb szüksége van a bevételek növelésére, mint bármikor korábban. Nem véletlen, hogy a parkettre lépés előtt a menedzsment egy sor olyan népszerűtlennek bizonyuló változtatást eszközölt, amelyektől forgalomtermelő képességeinek  megerősítését remélte.

Ezeket a törekvéseket nyilvánvalóan nem segítik azok a csoportok, amelyek mesterséges intelligenciával kreált, normális felhasználói reagálásoknak tűnő bejegyzésekben igyekeznek marketingüzeneteket teríteni. A 404 Media héten közzétett beszámolójában szereplő ReplyGuy példájából látszik, mennyire kiépített üzleti modellről van szó.

Mindez ellen természetesen a Reddit is igyekszik fellépni, amely a fenti gyakorlatot spamnek ésvagy tartalommanipulációnak tekinti, így eltávolítja ezeket a posztokat és felfüggeszti a bejegyzésekre használt fiókokat. Ezek felfedezése nagyságuk és viszonylagos szofisztikáltságuk miatt azonban komoly erőfeszítést igényel. A Reddit automatizmusok és humán moderátorok együttes használatával igyekszik úrrá lenni a botok termelte szemeten (jelen esetben a reklámbevételeire káros illegális hirdetéseken).

Közösség & HR

Lyuk hátán lyuk a Nagy Kínai Tűzfal mögötti kormányzati weboldalak többsége

Miközben a fél világ Peking hallgatózásától retteg, a kínai rendszerek tele vannak súlyos biztonsági résekkel, melyek eredője: a trehányság.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.