Múlt héten hozta nyilvánosságra az Apple aktuális üzleti negyedévének eredményeit. Ebben a sok pozitívum között is kiemelkedett az a tény, hogy táblagépei tekintetében 2013 óta először tudott Cupertino éves eladásnövekedést felmutatni. Az iPad-eket tehát ismét veszik, de mi a helyzet a többi gyártóval? A kérdésre az IDC friss piaci jelentése adja meg a választ.
Nyertesek és vesztesek
Ami az amerikai piackutató lenti táblázatából egyből nyilvánvaló: a globális tabletszegmens nem került ki a lejtmenetből. A cég számításai szerint az idei második negyedévben világszinten kevesebb mint 38 millió készüléket értékesítettek, miközben egy évvel ezelőtt még 39 millió felett járt a volumen. A 3,4 százalékos zsugorodásnak megfelelő eredményen azonban nagyon eltérő módon "osztoztak" a piac szereplői.
A már említett Apple mellett egyértelmű nyertesnek tekinthető a Huawei és a Lenovo. Mindkét szállító nagyjából másfélszer annyit adott el, mint 2016 második félévében, és immár a harmadik, illetve negyedik legnagyobb gyártóként lehet rájuk hivatkozni. A második helyezett Samsung se hideg, se meleg perióduson van túl. A dél-koreai vállalat az utóbbi időben stabilan hozza a nagyjából 15 százalékos piaci részesedéshez szükséges számokat. Ehhez most 6 millió eladott táblagépre volt szükség. (Viszont azt is érdemes megemlíteni, hogy pár évvel ezelőtt a Samsung még bőven tudott 10 millió darab feletti forgalmat produkálni, miközben fej-fej mellett állt az Apple-lel a trónért folyó harcban.)
Mivel a fentebb említett gyártók mind erős növekedést, vagy legalább nullaközeli eredményt értek el, természetszerűleg lennie kell veszteseknek is. Ebbe a dicstelen kategóriába tartozik a kínai Lenovo, amely közel 15 százalékos visszaeséssel a korábbi harmadik helyről az ötödikre csúszott vissza. És ide sorolható az egyéb szállítók összesített teljesítéménye is. A kisebb piaci szereplők összesen kevesebb mint 13 millió eszközt tudtak eladni, miközben egy évvel ezelőtt még 17 milliós tételről beszélhettünk.
Koncentrálódás
Második grafikonunkon szépen kirajzolódik a táblagépes szegmensben az utóbbi hónapokban végbemenő változás. 2016 második negyedévében még a teljes piac majd' 44 százalékát adták a kisebb szállítók, ám ugyanez az arány mostanra 34 százalék alá csökkent. Más szavakkal kifejezve: az öt legnagyobb játékos viszi a forgalom kétharmadát.
A piaci koncentráció legnagyobb nyertese természetesen az Apple, hiszen úgy tudott egy év alatt 5 százalékot javítani, hogy közben közvetlen vetélytársa egyáltalán nem növelte jelenlétét. Cupertino jelenleg a teljes piac 30 százalékát birtokolja, miközben a Samsung csak bő 15-öt, a feltörekvő Huawei pedig még a jó eredményeivel együtt is csak 8 százalékot képes felmutatni.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak