A gazdasági helyzet és a tulajdonos kör változása sem ingatta meg a vállalat ügyfélbázisát, fejlesztési programját vagy az új márkanévhez rendelt stratégiáját.

A korábbi Telenor tavaly március óta Magyarországon is Yettel néven működik, a márkanév felépítésére fordított energiát pedig a társaság vezérigazgatója már akkor is a magyar piaci jelenlét iránti hosszú távú elkötelezettségként értékelte a többségi tulajdonos, a cseh PPF részéről. Csütörtökön Peter Gazik sajtóbeszélgetésen értékelte a Yettel Magyarország azóta eltelt időszakát. Ennek kapcsán kiderült, hogy időarányosan teljesítették, sőt bizonyos értelemben túlteljesítették a kitűzött célokat. A márkaépítés a fontos teljesítménymutatók tekintetében jó irányba halad, és a hazai távközlési piac közelmúltbeli változtozásai sem befolyásolták érdemben a vállalat stratégiáját és teljesítményét.

A Yettel a 2022-es pénzügyi évben első ízben lépte át a 200 milliárd forintos árbevételi küszöböt, 8 százalékkal növelve előző évi forgalmát. A társaság kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti, 42,2 milliárdos eredménye ugyan 11 százalékos visszaesést jelent, de a 7 milliárd forintos iparági különadó nélkül ez is 4 százalékos növekedést mutathatott volna. A hagyományos vezetékes internettel árban és sebességben is versenyképes Fixed Wireless Access szolgáltatásokat már több ezer ügyfél használja; 2022 áprilisához képest 40 százalékos növekményt értek el a havi adatforgalomban, egy teljes évre vetítve pedig több mint 370 millió gigabájtnyi forgalmat szolgáltak ki.

Nem a kábeleket hosszabbítgatják

A vállalat még 2021-ben kezdett több tízmilliárd forintos hálózatmodernizációs projektbe, amit mostanra fele részben meg is valósított. Ennek eredményeképpen a Yettel Magyarország ötszáznál is több 5G (C-band) bázisállomással rendelkezik, és a technológia fokozatos terjesztésén túl a 99 százalékos lakossági lefedettségű 4G hálózatának kapacitását is a korábbi 2-3-szorosára növeli. Az NMHH 2022-es adatai alapján egyébként a Yettel piaci részesedése 34 százalékos volt az adatforgalmat tekintve (a SIM kártyák mennyisége szerint 27 százalékkal követik a 45 százalékos részesedéssel rendelkező Telekomot), a hanghívásokat bonyolító SIM-ek számában pedig 24 százaléka a Yettelé.

A cég a magyar piacon februárban jelent meg új tévészolgáltatásával, a Yettel TV-vel, amelynek bemutatkozását úgy is sikeresnek értékelték, hogy részleteket nem közöltek róla. A beszélgetésen mások mellett érintették azt a nemrég bejelentett csereügyletet is, melynek során az Antenna Hungáriától (4iG) ismét a magyar államhoz került a PPF Telecom Group magyarországi leányvállalatainak (Yettel Magyarország, Yettel Real Estate Hungary, illetve a mobilszolgáltató hálózatfejlesztéseit is végző CETIN Hungary) 25 százalékos tulajdonát megtestesítő részvénycsomag. Erről szólva Peter Gazik egyértelművé tette, hogy a tranzakció nincs hatással a cég működésére.

Piaci hírek

Trump sokadszor tolja arrébb a TikTok-döntés határidejét

Kezd a rétestésztához hasonló nyúlósságúvá válni a TikTok esetleges egyesült államokbeli kitiltásáról szóló történet. A kínai tulajdonú alkalmazás újabb 90 napot kapott az ügy rendezésére.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.