Vasárnap reggel 8 óra körül generálisan leállt az egyik legnépszerűbb hazai mobilfizetési rendszer, a Simple. Több felhasználó is azt jelezte, hogy fizetéskor a mobil app jelszót kér, a rendszerbe regisztrált kártyáik inaktívak.
Felhívtuk az ügyfélszolgálatot. A közepesen hosszú, kb. 5 perces várakozási idő azt sejtette, hogy meglehetősen sok felhasználó ragadott telefont, hogy érdeklődjenek, mi történt, és mikorra várható a rendszer helyreállása. Azon a tájékoztatáson túl ugyanis, amit az app kiírt, miszerint hiba van a rendszerben, aminek elhárításán a szakemberek dolgoznak, nem sok mindent lehetett tudni. Sem az alkalmazás honlapján, sem a a Facebook-oldalon nem volt kint tájékoztatás.
Az ügyfélszolgálat azonban 10 órakor sem túl sok sokat mondani: a hiba elhárításán dolgoznak a szakemberek, de sem a hiba jellegéről, sem az elhárítás időigényéről nem kaptak információt az ügyfelek. Fél órával később már ismét működött minden. A belépés után a rendszerben ismét engedélyezni kellett a regisztrált kártyákra az NFC-s fizetést. Ez azonban ekkor már csak pár percet vett igénybe
Küldtünk kérdéseket a elállással kapcsolatban a cégnek. Amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.
Egy nappal a sikerjelentés után
Az app Facebook-oldalára épp tegnap tettek ki egy sikerjelentést: a posztolt infografika szerint már több mint egymillió felhasználója van az appnak. Egy július végi sajtóközleményben ennél pontosabb adatot közöltek: 1,25 millióan használják a Simple-t. Az új ügyfelek számának növekedését a koronavírus-vészhelyzet is megdobta: idén az első félévben kétszer annyi új regisztrációt húzott be az alkalmazás, mint egy évvel korábban, a tranzakciók száma pedig 22 százalékkal növekedett.
A Simple Facebook.oldala vasárnap délelőtt
Az OTP belső fintech cégének talán az volt a legnagyobb húzása, amikor 2017 őszén megoldotta, hogy bár kerülő úton ugyan, de bankfüggetlenül lehessen használni az NFC-s fizetési appot a Simple virtuális kártyán keresztül. Ennek vannak korlátai, például nem lehet összekapcsolni közvetlenül a másik banknál vezetett folyószámlával, hanem havonta kell feltölteni – aminek összege ráadásul limitált (45 ezer forint) –, de mivel sokáig ez volt a legkönnyebben elérhető hazai NFC-s fizetési lehetőség Androidra, sokan választották.
Az NFC fizetés mellett az egyéb szolgáltatásokat is folyamatosan bővíti az OTP Mobile (parkolás, autópálya-matrica vásárlása, ételrendelés, BKV- és távolsági buszjegy és bérlet vásárlása, QR-kódos instant transzfer stb.), melyekért néhány esetet kivéve (pl. közlekedési mobiljegy) kényelmi díjat számol fel a felhasználónak.
A szolgáltatások bővülésével azonban a problémák is mintha szaporodtak volna. Néhány hónapja sok felhasználó panaszkodott arra, hogy akadozott a tokenletöltés. Ez a hiba sokszor pont akkor bukott ki, amikor az felhasználó fizetni szeretett volna, ám a szokásos folyamat helyett a "Tokenletöltés folyamatban" üzenetben gyönyörködhetett, majd fizethetett fizikai kártyával vagy készpénzzel.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak