Mivel tulajdonképpen saját üzleti érdeke elleni dologról van szó, így annyira nem lehet csodálkozni azon, hogy a Google nem propagálta túl egy új, egyelőre tesztelési fázisban lévő funkció megjelenését. A saját költekezés ellenőrzésére szolgáló korlát ugyanakkor hosszú távon javíthatja a Play Áruházról kialakult felhasználói véleményeket.
Ennél már csak költeni egyszerűbb
A felhasználók a Play-ben az alkalmazásoktól a filmeken át a könyvekig bármit megvehetnek. És pont ez a bőség és a fizetés egyszerűsége miatt sokan hajlamosak túlköltekezni, és olyan dolgokra is lecsapni, amit egyébként, mondjuk egy fizikai boltban nézelődve, valószínűleg a polcon hagynának.
A költekezés ellenőrzésére szolgáló funkció élesítése ugyan egy fokkal több odafigyelést igényel, de a fenti rossz szokásra hajlamosaknak mindenképpen érdemes lehet beállítani. Ezt egyébként a Play Áruház alkalmazás menüjében, a felhasználói fiók alatt található vásárlási előzményeknél lehet megtenni. A megadott összeg havi költést jelent, és amennyiben ezt közelítjük, akkor a rendszer automatikusan figyelmeztet.
Ha csak ellenőrizni kívánjuk, hogy meddig nyújtózkodtunk már a hónapban, akkor a fenti menüpontokkal ugyanarra a helyre navigálva kaphatunk jelentést. Szintén itt lehet feloldani, vagy éppen módosítani a korábban megadott limitet. Fontos azonban, hogy magát a vásárlást ez a funkció nem akadályozza meg, pusztán egy figyelmeztetést kapunk.
Az sem mindig jó, ha költenek
A felhasználóknál egyelőre szakaszosan megjelenő, tesztelés alatt álló keretfigyelés persze nem az egyetlen eleme a Google rendszerének arra, hogy elkerüljék a nem kívánatos tranzakciókkal járó problémákat. A felhasználói fiókhoz kötődő vásárlásokat jelszóhoz, vagy biometrikus azonosításhoz is lehet kötni, de akár teljesen le is lehet tiltani. A gyerekek, fiatalok mindig nagyon kényes témát jelentő vásárlásainak kontrollálására még több eszköz akad. A cég Family Link alkalmazásával többek között a család ifjabb tagjainak költéseit is ellenőrizhetik a szülők.
Hasonló megoldásokat kínál a nagy rivális Apple is. Cupertino például iTunes Allowances néven futtatta azt a funkciót, amellyel a szülők havi online zsebpénzt adhattak a gyerekeiknek. Ez a lehetőség egyébként három éve megszűnt, mert a Google-höz hasonlóan elindult egy összetettebb szolgáltatásokkal rendelkező megoldás: a Family Sharing.
És hogy miért igyekeznek ennyire a cégek? Nem csak a felhasználók, de a saját pénztárcájuk miatt is, ugyanis korábban rengeteg jogi ügy lett abból, amikor akár véletlenül, akár gyermeki ártatlanságból emeltek le a cégek súlyos összegeket. Az okostelefonos játékok elterjedésének hajnalán nagy sztori volt például az a család, ahol a csemete 1400 dollárért vett törpbogyót. Ezt a problémát egyébként a hatóságok is felismerték: például az EU-ban már öt éve szigorították a freemium modellben működő alkalmazások szabályozását. A Google és az Apple mellett pedig az Amazon is rákényszerült már arra, hogy jelentős összegeket adjon vissza a nem kívánt vásárlások után.
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak