A műfaj alternatívát kínál a tömegmédiával vagy a közvetlen válaszadásra ösztönző reklámokkal szemben, és az átmeneti visszaesés után jövőre már milliárd dolláros piaccá fejlődik a tengerentúlon.
Hirdetés
 

A sorozatszerűen közétett, a csatornákra való feliratkozásra is lehetőséget teremtő hanganyagok (esetenként videók) népszerűsége folyamatosan emelkedik az elmúlt bő tizenöt évben, de csak az utóbbi időben váltak valóban meghatározóvá. Idő kérdése volt, hogy a hirdetők mikor fedezik fel maguknak a podcastokat, amelyeket ma már egyértelműen a tömegmédia alternatívájaként tartanak számon.

A műfajról ugyanis mára kiderült, hogy a reklámozók szemében igen vonzó célcsoporthoz biztosítanak elérést. A felmérések szerint nem csak aránylag fiatal, képzett és magasabb jövedelmű felhasználókról van szó, de a rájuk jellemző bizalmi érték (trust score) is igen kedvező, ha valamilyen konkrét rendszerben próbáljuk egymáshoz hasonlítani az egyes csatornák megítélését a fogyasztók szemében.

Ideális terep az üzenetek újragondolására

A podcastok ennek megfelelően kifejezetten alkalmasak a hirdetők, különösen a kisebb márkák számára, hogy elérést nyújtsanak valamilyen jól meghatározott célcsoporthoz. A statisztikák alapján ez a felismerés a médiavásárlók körében is megszületett, amit jól mutatnak a PwC és az Interactive Advertising Bureau legutóbbi adatai az ilyen irányú költések alakulásáról a meghatározó észak-amerikai piacon.

Ezek a bevételek a kutatás szerint 2015 és 2018 között megduplázódtak, jövőre pedig már az 1 milliárd dolláros nagyságrendet is elérik majd, ami azt jelentené, hogy 2015 és 2021 között a jól menő podcastok hirdetési bevétele a tízszeresére növekedett. Eleve több vállalkozás számol be róla,hogy a podcastokon keresztül is termel hirdetési bevételt, ami ráadásul a legutóbb már 50 százalék fölötti éves növekedést mutatott.
 

Az IAB és a PwC adatai a Statista grafikáján (forrás: statista.com)


Ez a bővülés a becslések szerint valamelyest lassul a következő időszakban, de még az idén is bőben 40 százalék fölött lehet. Termsézetesen a világjárvány erre a piacra is látványos hatással van: bár az ember azt gondolhatná, hogy a korlátozások nyomán a podcastok forgalma is megugrott, ennek éppen az ellenkezője igaz, ahogy a felhasználók újfajta digitális csatornákat illesztgetnek be a napi rutinjukba.

A kifejezetten a podcastokhoz alkalmazott analitikával foglalkozó Chartable adatai alapján például február és március vége között 10 százalékkal esett vissza a podcastok összes letöltése. Ez akkor is jelent valamit, ha egy opt-in szolgáltatásról van szó, másrészt egy maréknyi nagy szolgáltató pont a podcastok népszerűségének emelkedéséről számolt be, a hirdetési költések pedig esősorban a közvetlen válaszadásra ösztönző reklámok területén fagytak be.

Ezek amúgy is nagyjából 50 százalék körüli részesedést vittek a podcastok hirdetési bevételei között, szemben a márkaépítő kampányokkal (brand advertising) vagy a márkákhoz kapcsolódó tartalmakkal (branded content). Az átmeneti visszaesésből azonban sokak szerint éppen a podcastok (és a videós csatornák) fognak jól kijönni, mert pont ezek azok a médiumok, amelyeken keresztül a brandek villámgyorsan átalakíthatják az üzeneteiket.

Közösség & HR

Egy szelfiről is megmondja az MI, hogy milyen a személyiségünk

Orosz egyetemi kutatók saját közlésük szerint jó erdményeket értek el egy olyan mesterségesintelligencia-rendszer fejlesztésében, amely fotók alapján értékeli az alanyok személyiségjegyeit.
 
A biztonság kiszervezéséhez komoly bizalmi tőke kell, ami lassan épül fel, de tartósabb is, mint a betyárbecsület.

a melléklet támogatója a Euro One

Hirdetés

Így érdemes kialakítani a biztonságfelügyeletet

A jó példákért nem kell messze menni. Az alábbiakban csupa magyarországi bevált gyakorlat következik.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.