A műfaj alternatívát kínál a tömegmédiával vagy a közvetlen válaszadásra ösztönző reklámokkal szemben, és az átmeneti visszaesés után jövőre már milliárd dolláros piaccá fejlődik a tengerentúlon.

A sorozatszerűen közétett, a csatornákra való feliratkozásra is lehetőséget teremtő hanganyagok (esetenként videók) népszerűsége folyamatosan emelkedik az elmúlt bő tizenöt évben, de csak az utóbbi időben váltak valóban meghatározóvá. Idő kérdése volt, hogy a hirdetők mikor fedezik fel maguknak a podcastokat, amelyeket ma már egyértelműen a tömegmédia alternatívájaként tartanak számon.

A műfajról ugyanis mára kiderült, hogy a reklámozók szemében igen vonzó célcsoporthoz biztosítanak elérést. A felmérések szerint nem csak aránylag fiatal, képzett és magasabb jövedelmű felhasználókról van szó, de a rájuk jellemző bizalmi érték (trust score) is igen kedvező, ha valamilyen konkrét rendszerben próbáljuk egymáshoz hasonlítani az egyes csatornák megítélését a fogyasztók szemében.

Ideális terep az üzenetek újragondolására

A podcastok ennek megfelelően kifejezetten alkalmasak a hirdetők, különösen a kisebb márkák számára, hogy elérést nyújtsanak valamilyen jól meghatározott célcsoporthoz. A statisztikák alapján ez a felismerés a médiavásárlók körében is megszületett, amit jól mutatnak a PwC és az Interactive Advertising Bureau legutóbbi adatai az ilyen irányú költések alakulásáról a meghatározó észak-amerikai piacon.

Ezek a bevételek a kutatás szerint 2015 és 2018 között megduplázódtak, jövőre pedig már az 1 milliárd dolláros nagyságrendet is elérik majd, ami azt jelentené, hogy 2015 és 2021 között a jól menő podcastok hirdetési bevétele a tízszeresére növekedett. Eleve több vállalkozás számol be róla,hogy a podcastokon keresztül is termel hirdetési bevételt, ami ráadásul a legutóbb már 50 százalék fölötti éves növekedést mutatott.
 

Az IAB és a PwC adatai a Statista grafikáján (forrás: statista.com)


Ez a bővülés a becslések szerint valamelyest lassul a következő időszakban, de még az idén is bőben 40 százalék fölött lehet. Termsézetesen a világjárvány erre a piacra is látványos hatással van: bár az ember azt gondolhatná, hogy a korlátozások nyomán a podcastok forgalma is megugrott, ennek éppen az ellenkezője igaz, ahogy a felhasználók újfajta digitális csatornákat illesztgetnek be a napi rutinjukba.

A kifejezetten a podcastokhoz alkalmazott analitikával foglalkozó Chartable adatai alapján például február és március vége között 10 százalékkal esett vissza a podcastok összes letöltése. Ez akkor is jelent valamit, ha egy opt-in szolgáltatásról van szó, másrészt egy maréknyi nagy szolgáltató pont a podcastok népszerűségének emelkedéséről számolt be, a hirdetési költések pedig esősorban a közvetlen válaszadásra ösztönző reklámok területén fagytak be.

Ezek amúgy is nagyjából 50 százalék körüli részesedést vittek a podcastok hirdetési bevételei között, szemben a márkaépítő kampányokkal (brand advertising) vagy a márkákhoz kapcsolódó tartalmakkal (branded content). Az átmeneti visszaesésből azonban sokak szerint éppen a podcastok (és a videós csatornák) fognak jól kijönni, mert pont ezek azok a médiumok, amelyeken keresztül a brandek villámgyorsan átalakíthatják az üzeneteiket.

Közösség & HR

Ezúttal egy iskolaigazgatót hurcoltak meg deepfake miatt

A hatóságok szerint egy bosszúszomjas kolléga kreált és terjesztett MI segítségével hamisított, rasszista megjegyzésektől hemzsegő hangfelvételt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.