A YouTube hivatalos blogján keresztül adott tájékoztatást arról a héten, hogy milyen új elemek, szolgáltatások várhatók a közeljövőben a népszerű videomegosztó platformon. A seregnyi kisebb-nagyobb fejlesztés között különösen érdekesek azok, amelyektől a közösségi csatorna tartalomelőállítói remélhetnek némi plusz bevételt.
Fizetős taps
A blogbejegyzés szerint a youtuberek jelen pillanatban is tíz különböző módon (a hirdetések futtatásától kezdve a saját logós bögrék eladásáig) tudnak pénzt látni munkájukból, ám a Google azon van, hogy a jövőben még inkább szélesedjen ezeknek a csatornáknak a köre.
Ennek szellemében már tesztelés alatt van a Taps (Applaude) vásárlási funkció. Ez tulajdonképpen a sok helyen alkalmazott Donate gomb megfelelője. A néző erre kattintva a videó alkotójának egyszeri, fix összeget küldhet elismerése jeléül. Cserébe a gáláns tettért a felhasználó egy csak nála megjelenő tapsanimációt kap, és persze az elégedettség érzetét, hogy támogatta a számára értékes tartalmat biztosító youtubert.
A közvetlen támogatás négy különböző összeggel történhet 2-től 50 dollárig terjedően, ám ha valakinek ez kevés volna, akár többször is megismételheti a nagylelkű akcióját. (Egészen addig, míg el nem éri a YouTube más hasonló funkcióinál már alkalmazott napi 500, illetve heti 2000 dolláros limitet.)
Az egyelőre csak kiválasztott tartalomelőállítóknál működő új funkció az elkövetkező időszakban érkezhet meg szélesebb körbe, ám egyelőre az Egyesült Államokon kívül csak néhány más országban működik ez a lehetőség. Nem meglepő módon Magyarország nem szerepel a jelenleg igen rövid listán.
Ki jár ezzel jól?
A meglévő információk alapján az sem világos még teljesen, hogy pontosan kik aktiválhatják majd ezt a funkciót a csatornájukon. A tesztelés alatt lévő fejlesztéseket a Google rendszerint a nagy követői táborral rendelkező kiemelt tartalomelőállítoknak biztosítja első körben, miközben az ilyen kisebb, de közvetlenül adható támogatásokra leginkább azoknak lenne szükségük, akik kicsi, de elkötelezett táborral rendelkeznek.
Utóbbiak ugyanis alapból kisebb bevételt remélhetnek az anyagaikban megjelenő reklámok után. Már ha egyáltalán remélhetnek, mivel a kasszához csak a YouTube hirdetésmegosztási klubjának tagjai járulhatnak, oda pedig minimum 1000 követővel lehet bebocsátást nyerni.
Az biztos, hogy maga a Google nem fog rosszul járni az új fejlesztéssel, mivel a befolyt összegből a szokásos 30 százalékos jutalékát automatikusan lecsippantja a cég. Ez pedig egy újabb szeletét képezheti a YouTube forgalmának, amelyet egy tavaly összel hozott változtatással egyébként is önkényesen kibővített a keresőóriás azzal, hogy a partnerprogramjában résztvevő csatornák mellett immár bármelyik, a platformra feltett videóban elhelyezhet reklámokat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak