Hivatalosan is megjelent a Notify, ami egy merőben új módszerrel tálalja a híreket.
Hirdetés
 

A Facebook már sokkal többet akar annál, hogy egy nap minél több órát töltsünk az Üzenőfal előtt. A közösségi oldal a kapcsolatok ápolásán kívül a lehető legtöbb egyéb tevékenységet (üzenetek, pénz küldése, képek feltöltése, stb.) is szeretné kontrollálni, mely törekvés középpontjában a hírfogyasztás áll. A Notify nevű alkalmazás is erre irányul, bár egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen eredménnyel.

Friss hírek azonnal

Az augusztusi találgatások igaznak bizonyultak, vagyis egy önálló, a hírek azonnali közlésére szolgáló applikáció született. Ha leegyszerűsítjük, akkor egy hírgyűjtő megoldásról van szó, amiben témák és kiadványok szerint jelölheti be a felhasználó, hogy mire kíváncsi. A Notify annyiban más egy kicsit a Facebook eddigi stratégiájához képest (miközben másoknál ez egy bevett módszer), hogy a hírek publikálásának pillanatában egy értesítés jelenik meg a mobil zárképernyőjén.

Ekkor dönthetünk úgy, hogy megelégszünk a kijelzőre, azaz a hír címére való pillantással, vagy dönthetünk úgy is, hogy megnyitjuk, majd az alkalmazás saját böngészőjében elolvassuk a cikket, megnézzük a videót, vagy végig lapozzuk a képgalériát. A témák közötti eligazodást a hírkategóriák segítik, maguk a hírek pedig úgynevezett állomások (station) köré csoportosulnak, amelyeket olyan, több mint 70 nagy média cég és kiadó gondoz, mint a Fox Sports, a CNN, a Vogue, a Bloomberg, vagy a The Weather Channel.

Az alkalmazás nem csak ebben a formában ad olvasni valót: a híreket a megjelenésük sorrendjében, 24 órára visszamenőleg az appon belül is végig böngészhetjük. Van lehetőség az értesítések megosztására is (mégiscsak Facebook fejlesztésről van szó), így a hírek pár mozdulattal kilőhetők szöveges üzenetben, e-mailben, a Facebookra, illetve a szokásos közösségi felületekre.

Üzenőfal helyett

A Notify tehát a hírek azonnali kipörgetéséről, majd fogyasztásáról szól, így alapvetően különbözik attól a szupercikkes szisztémáról, ami az igényes, hosszú olvasmányok tálalására találtak ki. A Facebook célja ezzel az, hogy a híreket (és azok fogyasztóit) leválassza a már amúgy is rendkívül zsúfolt és követhetetlen Üzenőfalról és egy új platformot biztosítson nekik. Az olvasók ebben a formában sokkal jobban testre szabhatják, hogy mire kíváncsiak, így csak olyan hírekhez jutnak hozzá, ami valóban érdekli őket.

A Notify egyelőre kizárólag az USA-ban, és csak iPhone-ra tölthető le, az esetleges területi kiterjesztésről, és egy androidos verzióról egyelőre nincs információ.

Konzumer tech

Robotméh enyhítheti az élelmezési krízist

A beporzást végző méhek számának tendenciózus csökkenése súlyos válsággal fenyeget. Egy amerikai kutatócsapat azonban jól halad a gépesített alternatíva fejlesztésével.
 
Valószínűleg soha. A piackutatók szerint a felhő mellett is dinamikusan növekszik a hosting iránti igény.

a melléklet támogatója a vshosting

Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.