Amerikanizálódott a hazai online kereskedelem. A boltok több mint fele már akciózott a tengerentúlról "örökölt" fekete pénteken - derült ki egy friss kutatásból.

Egyre összehangoltabb módon keresik a karácsonyi bevásárlást neten intézők kegyét a magyarországi webáruházak. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatása szerint a kereskedők többsége az idén az első adventi hétvége előtti péntekre eső napon, azaz a Black Fridayre időzítette az egyik komoly akciós napját.

Aki kimarad, lemarad

Az egymáshoz igazodás kényszere is okozhatja, hogy idén minden eddiginél koncentráltabban indult az ünnepi szezon az e-kereskedelemben: a webáruházak 54 százaléka készült akciókkal a múlt heti fekete péntekre. Ehhez képest az október 7-én "ünnepelt" internetes vásárlás napján kevesebb mint az ötödük kínált különleges ajánlatokat.

Az összehangoltság mellett a tudatosság is egyre inkább tetten érhető a szektor szereplőinél. A felmérés adatai azt mutatják. hogy ebben az évben a kereskedők közel 90 százaléka tudatosan készült a szezonkezdésre és jó előre meg is hirdette akcióit. Korábban jellemzően más-más időpontban gyújtották be a rakétákat az online boltok, ám a globalizációs nyomás miatt itthon sem lehetett kihagyni a világszinten jelentős kedvezményekkel kecsegtető fekete pénteket.

A hazai közönség igényeinek és technológiai hozzáállásának fejlődését és jól mutatja, hogy idén például már autót is vettek a jeles napon, illetve egyes kereskedőknél hatalmas ugrást produkálva immár több a mobil képernyőről vásárló ügyfél, mint a hagyományos számítógépről rendelő.

Felpörögnek

A kutatásban részt vett e-kereskedők becslése szeirnt idén 18 százalékkal többet hagyunk majd náluk az utolsó néhány hétben, mint tettük az 2015-ben. Jól jelzi a szezon fontosságát, hogy a kereskedők éves online forgalmuk akár több mint egyharmadát is ilyenkor realizálják. Éppen ezért nagyon fontossá vált az előzetes felkészülés, amit a piaci szereplők kétharmada már októberben elkezd. Az év utolsó 5-6 hete során várható vásárlási rohamot a legtöbben időszakos munkaerő felvételével kezelik.

 

A kutatás legfontosabb megállapításai (a grafika kattintásra nagyítható)

 

A webáruházak egyre inkább felismerik a raktárlogisztikához kapcsolódó terület fontosságát, ami az erős szezonban a kereskedők szerint is még inkább fontossá válik a vásárlók számára. Az ünnepi szezonhoz kötődően a webáruházak nagyjából fele gond nélkül boldogul a készletezéssel, és csak minden negyedik bolt válaszolt úgy, hogy komoly problémái akadnak ezzel.

A szezon fő nehézségei inkább a megnövekedett adminisztrációs feladatok ellátásában, az ügyfélszolgálat leterheltségében és a hirtelen megugró rendelésszám megfelelő kezelésében rejlenek. Ezen problémák ellenére a panaszok és elállások száma sem nő érdemben az ünnepi szezonban, ami az online vásárlók részéről is jól jelzi a tudatosságot.

Piaci hírek

Felszaporodtak a kiberbűnesetek

A kiberalvilág is szeret a zavarosban halászni, és most halászik is rendesen.
 
A legfejlettebb szoftvereszközökkel egyszerűsíthető az adatbázisok összetettsége, csökkenthető az információkezeléssel kapcsolatos kockázat és költség, valamint javítható a teljesítmény. Nézzük, mit tehetünk az adatainkban rejlő lehetőségek maximális kiaknázásáért!

a melléklet támogatója a Balasys

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.