Bejött a káposztaföldek tesztjellegű műholdas monitorozása, így várhatóan kiterjesztik a japán űrügynökség és a Dentsu marketingcég partnerségét.

Egészen érdekes szövetség állt össze pár éve Japánban azért, hogy a mezőgazdaságra jellemző bizonytalanságot a lehető legkisebbre szorítsák. A nemzeti űrkutatási ügynökség (JAXA) műholdas flottája által begyűjtött adatokat ugyanis a Dentsu reklámügynökség hasznosította hirdetési kampányok időzítésére és földrajzi elhelyezésére.

A még 2022-ben megkezdett munka alapját a szatellitek képei adják, amelyeket első körben egy kistelepülés mezőgazdasági szövetkezetének káposztaföldjeiről készültek. A felvételek elemzésével előrejelzéseket készítettek a várható termésről. Mint kiderült, a módszer pontosan eltalálta, hogy milyen mennyiségű káposztát tud a falu 2023-ban betakarítani.

Ahogy az a Register cikkéből kiderül, a következő lépésben az időjárási adatokat igyekeznek integrálni a rendszerbe, amiv a remények szerint a mennyiség mellett már a betakarítás időpontját is nagy pontossággal tudják prognosztizálni.

Mindezzel felvértezve a Dentsu olyan hirdetési kampányokat szeretne futtatni, amelyekkel kiegyenlítettebbé válhatnak a mezőgazdasági ellátási láncok, ott és akkor teremtve extra keresletet a termények iránt, amikor azokból éppen bőséges készletek állnak rendelkezésre. Itt jön képbe a Dentsu Rich Flow nevű megoldása, amellyel a televíziós reklámspotok oszthatók ki központosított formában.

Fordítva is működik a tudástranszfer

A JAXA egyébként nagyon aktív partnere a "földfelszíni világnak", és aktívan keresik azokat a technológiákat, amelyekkel tovább finomíthaók az űrben végzett feladatok. Nemrégiben számoltunk be például arról, hogy a híres gyorsvonatokat, a Sinkanszeneket üzemeltető egyik nemzeti vasúttársasággal folyik közös munka. A projekt célja, hogy a műholdas flották állapotfelmérése is olyan flottul menjen, mint a legendásan pontos japán vasutak prediktív analitikán alapuló karbantartása.

Piaci hírek

A Google-nél sokadszorra került elő az okosszemüveg témája

A cég a jelek szerint képtelen elengedni a terméktípust, amivel kapcsolatban az elmúlt évek során már számos kudarcos élménye volt.
 

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Mit tartogat a jövő ebben a rendkívül dinamikusan fejlődő környezetben?
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.