A fejlődő piacokon már az idén is 980 millió ember vett igénybe mobil alapú pénzügyi szolgáltatásokat, ez a szám pedig már öt év múlva 1,2 milliárdra növekedhet, ami az összes ottani mobil felhasználó közel 30 százalékát tenné ki – olvasható a Juniper Research hétfőn közzétett előrejelzésében. A jelentés szerint a növekedést elsősorban a felhasználók által egymásnak küldött (P2P), határon belüli kifizetései és a kereskedőknél való vásárlások hajtják.
A "mobile money" nében is hivatkozott szolgáltatások tulajdonképpen olyan mobil alapú számlákra épülnek, amelyek a felhasználó előfizetését (telefonszámát) használják számlaszámként a tranzakciókban. Így a banki szolgáltatásokhoz nem, vagy csak korlátozott mértékben hozzáférő embereknek is bizosítja a digitális fizetés lehetőségét.
A jelentés megállapítja, hogy a mobile money szolgáltatók egyre több bankkal és más pénzintézettel közösen bocsátanak ki egyre szofisztikáltabb termékeket, amelyek sikere a felhasználók egyre magasabb szintű pénzügyi és technológiai ismereteire épül. Ez a payment-as-a-platform modell, amelyben a mobile money megoldások tulajdonképpen kapuként szogálnak a harmadik féltől származó szolgáltatások felé, a Juniper Research szerint kulcsfontosságúak lesznek a piac jövője szempontjából.
Túl jól működik a kapu
Az úgynevezett mikropénzügyi terület, ahova a mikrohitelek, -megtakarítások és -biztosítások is tartoznak, ugyancsak gyors ütemben növeli ügyfelei táborát. Ez számszerűen azt jelenti, hogy a 2020-as 227 millióról 2025-re 336 millióra növekedhet az ilyen téren is aktív felhasználók száma. Ahogy a mobile mones piacon is élesedik a verseny, úgy nő a hozzáadott értéket jelentő – vagyis a sima pénzküldésen túlmutató – szolgáltatások jelentősége.
A riport megállapítja, hogy az adatelemző képességek ebben a szegmensben is felértékelődtek, sőt megkerülhetetlenné váltak, mivel a szállítók csak ezek révén ajánlhatnak mindenkinek testre szabott pénzügyi termékeket és az ügyfelek saját elvárásainak megfelelő szintű kockázatmenezsmentet.
A mikrokölcsönök és a külső technológiai platformok nagy arányú bevonására egyébként jellemző, hogy az a szabályozói oldalon már aggodalmakat kelt a világjárvány, ezzel párhuzamosan pedig a hiteltörlesztések felfüggesztésének szaporodása vagy általában az eszközök minőségének romlása miatt. Erre példa a kínai jegybank és az illetékes hatóságok szigorú fellépése az éppen tőzsdére lépő Ant Grouppal szemben, amelyhez más szempontok mellett azt a konfliktus vezetett el, hogy a tulajdonképpeni pénzügyi szolgáltatók technológiai cégként határozzák meg magukat, és szinte ellenőrizetlenül válnak a terület meghatározó szereplőivé.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak